Το ακούς συχνάς και θέλεις να το δοκιμάσεις!

Αν θέλεις να αποχωριστείς μια και καλή τη γλουτένη από τη διατροφή σου τότε πρέπει να ξεκινήσεις από τα βασικά, δηλ. από τις τροφές που περιέχουν αυτή την πρωτεΐνη, που τις χρεώνουν το φούσκωμα στην κοιλιά.

Τι είναι η γλουτένη

Η γλουτένη δεν είναι τίποτε άλλο από μια πρωτεΐνη που υπάρχει σε μερικά δημητριακά όπως το σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη και σε μικρότερο βαθμό στη βρώμη και είναι υπεύθυνη για το “φούσκωμα” του ζυμαριού του ψωμιού. Η αύξηση της κατανάλωσης προϊόντων από σιτάρι τα τελευταία χρόνια, αλλά και το γεγονός ότι αυτή η πρωτεΐνη πλέον μπαίνει ως πρόσθετο και σε άλλα τρόφιμα οδήγησε στην αύξηση των συμπτωμάτων της δυσανεξίας σε αυτά τα προϊόντα κι έτσι έγινε περισσότερο γνωστή αυτή η πρωτεΐνη.

1 γραμμάριο πρωτεΐνης αποδίδει 4 θερμίδες και ότι η γλουτένη αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 7% των πρωτεΐνών που λαμβάνουμε καθημερινά

Τροφές χωρίς  γλουτένη

Φασόλια, σπόροι, ξηροί καρποί ωμοί (στη φυσική και μη επεξεργασμένη μορφή τους).

Φρέσκα αυγά.

Φρέσκα κρέατα, ψάρια και πουλερικά.

Φρούτα και λαχανικά

Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Δημητριακά: ψωμί, φρυγανιές, κράκερς κ.α. παρασκευασμένα από ελεύθερα γλουτένης άλευρα (καλαμποκάλευρο, ρυζάλευρο, πατατάλευρο, αλεύρι από σόγια)

Πατάτες, γλυκοπατάτες, ρύζι, καλαμπόκι.

Όλα τα όσπρια

Σούπες, αφεψήματα, ζάχαρη, μέλι, καρύδα, αλάτι, πιπέρι, κανέλα, μπαχαρικά, καρυκεύματα, μυρωδικά, ελιές, ξίδι από σταφύλι, σόδα, μουστάρδα, σάλτσα από ντομάτα.

Ποιες τροφές έχουν γλουτένη

Κριθάρι (βύνη)

Πλιγούρι

Αλεύρι σκληρό

Φαρίνα

Σιμιγδάλι

Σιτάρι

Αλλαντικά άγνωστης σύστασης

Ψωμί από σιτάρι ή σίκαλη, καθώς και οτιδήποτε περιέχει αλεύρι όπως κουλουράκια, φρυγανιές, κέικ, σάντουιτς

Μακαρόνια, σπαγγέτι, φιδές, χυλοπίτες, κριθαράκι και διάφορες άλλες πάστες ζυμαρικών

Δημητριακά εμπορίου που περιέχουν γλουτένη

Λαχανικά σε κονσέρβα με σάλτσα, φασόλια σε κονσέρβα. • Κατεργασμένα φρούτα όπως κομπόστες.

Όλα τα snack (γαριδάκια, πατατάκια, κ.τ.λ.)

Μπύρα, τζιν, ουίσκυ, βότκα, λευκό ξίδι

Σούπες εμπορίου, επιδόρπια και γλυκά εμπορίου που περιέχουν σαν συστατικό τους τη γλουτένη

Πριν κάνεις δίαιτα χωρίς γλουτένη…

Πριν αποφασίσεις να κάνεις κάποια δίαιτα χωρίς γλουτένη πρέπει να γνωρίζεις ότι συνήθως τέτοιου είδους διατροφές δεν είναι για όλους. Κυρίως απευθύνονται συνήθως σε άτομα που πάσχουν απο κοιλιοκάκη και σε όσους εμφανίζουν δυσανεξία στη γλουτένη, χωρίς όμως να εμφανίζουν παθολογία στο έντερο. Το σωστό είναι να επισκεφτείς τον γιατρό σου και να αποφασίσετε από κοινού αν πρέπει να αποχωριστείς τη γλουτένη μια και καλή από τη διατροφή σου!

The following two tabs change content below.
Μaria Kofidou

Μaria Kofidou

Επειδή τα λόγια είναι περιττά, το να σκέφτομαι και να γράφω είναι η πετριά μου, η ψυχοθεραπεία μου, κάτι που αγαπώ να κάνω με ατέρμονη δημοκρατική διάθεση όπως θέλω εγώ! Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι ευφυείς, με υψηλή αίσθηση του χιούμορ, ανεπιτήδευτα ευγενικοί, ειλικρινείς και ελεύθεροι άνθρωποι.σ.σ απεχθάνομαι τις συναναστροφές κοινής αφέλειας!