Αυτό το γλυκό θα γίνει από τα αγαπημένα σου. Ελαφρύ και δροσιστικό, η μαστίχα δένει απίστευτα με την ιδιαίτερη, εξωτική γεύση του φρούτου του πάθους.

Ενώ η γεύση της μαστίχας μου αρέσει πολύ δε τη χρησιμοποιώ τόσο συχνά στις συνταγές μου και σας υπόσχομαι ότι αυτό θα αλλάξει. Γιατί και ιδιαίτερα νόστιμη είναι, και πλούσια τα οφέλη της: καθώς η μαστίχα και το μαστιχέλαιο περιέχουν τουλάχιστον 70 ουσίες οι οποίες επιδεικνύουν πολυάριθμες φαρμακευτικές ιδιότητες.

Αντιβακτηριδιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Η μαστίχα και τα παράγωγά της μπορούν να καταπολεμήσουν πολλά παθογόνα βακτήρια. Επίσης, η μάσηση της μαστίχας Χίου διεγείρει τη λειτουργία των σιελογόνων αδένων και αυξάνει την έκκριση σάλιου1, γεγονός που συμβάλλει στον αυτοκαθαρισμό του στόματος. Η μοναδική της σύνθεση την καθιστά προληπτικό και, πιθανόν, θεραπευτικό μέσο κατά της τερηδόνας. Επιπρόσθετα, η αντιμικροβιακή της δράση συμβάλλει στην εξουδε- τέρωση μικροοργανισμών που προκαλούν σχηματισμό οδοντικής πλάκας και κακοσμία του στόματος.

Η μαστίχα Χίου χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα ως φάρμακο για τις διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος. Μεγάλος αριθμός μελετών αποδεικνύει τις ευεργετικές επιδράσεις της στο πεπτικό σύστημα.

Η μαστίχα Χίου παρουσιάζει δραστηριότητα κατά του ελικοβακτη- ριδίου του πυλωρού*. Μελέτη Ελλήνων επιστημόνων, έδειξε βελτίωση της κλινικής εικόνας και μείωση της φλεγμονής σε ασθενείς με ήπια έως και μέτρια δραστήριοτητα της νόσου Crohn (χρόνια φλεγμονώδης πάθηση του πεπτικού σωλήνα που μπορεί να επηρεάσει οποιοδήποτε τμήμα του, από το στόμα έως το ορθό), μετά τη χορήγηση σκόνης μαστίχας Χίου σε μορφή καψουλών για τέσσερις εβδομάδες (δόση 2.2 γρ./ημέρα).

Η μαστίχα Χίου φαίνεται να παρουσιάζει προστατευτική δράση στην καρδιά και στα αγγεία, καθώς μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωσή της μειώνει τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης, της LDL («κακής») χοληστερόλης, της λιποπρωτεΐνης α. ενώ παράλληλα προστατεύει καθολικά την LDL χοληστερόλη από οξείδωση (μια διαδικασία που βάζει τον θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στα αγγεία). μαστίχα Χίου φαίνεται να παρουσιάζει προστατευτική δράση στην καρδιά και στα αγγεία, καθώς μελέτες1011 δείχνουν ότι η κατανάλωσή της μειώνει τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης, της LDL («κακής») χοληστερόλης, της λιποπρωτεΐνης α. ενώ παράλληλα προστατεύει καθολικά την LDL χοληστερόλη από οξείδωση (μια διαδικασία που βάζει τον θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στα αγγεία).

Στη συγκεκριμένη συνταγή χρησημοποίησα δάκρυα μαστίχας σε κόκκους που θρυμμάτισα με το γουδοχέρι. Αν βρείτε μαστιχέλαιο ενδεχομένως να είναι πιο εύκολο στη χρήση του.

Η κρέμα είναι από silken Tofu Clearspring το οποίο χρησημοποιώ συχνά στις συνταγές μου για να αντικαταστήσω τη κρέμα γάλακτος και πιστέψτε με δίνει άριστο αποτέλεσμα για κρέμες και μους.

Το τόφου είναι παράγωγο της σόγιας και αποτελεί μια πλήρη πηγή πρωτεΐνης. Επίσης είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε σίδηρο, ασβέστιο, μαγγάνιο, σελήνιο και φώσφορο.

Τip: Θα σας συμβούλευα να αγοράσετε μια καλή μάρκα βιολογικής καλλιέργειας μιας και η σόγια θέλει προσοχή αφού είναι το νούμερο ένα γενετικά τροποποιημένα συστατικό. Τη συγκεκριμένη εταιρεία προσωπικά την εμπιστεύομαι.

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 6 ΜΕΡΙΔΕΣ

2 κουτιά Silken Tofu clearspring

4 κτ σούπας γλυκαντικό (σιρόπι σφενδάμου, πετιμέζι, αγαύη, ή σιρόπι καστανού ρυζιού

6 δάκρυα μαστίχας ή 1κτ γλυκού μαστιχέλαιο

6 φρούτα του πάθους

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Χτυπάς τα δάκρυα μαστίχας με γουδοχέρι μέχρι να γίνουν σκόνη

Σουρώνεις το τόφου μέσα σε μια πετσέτα μέχρι να φύγουν τα πολλά υγρά

Προσθέτεις όλα τα υλικά για τη κρέμα (τόφου, μαστίχα, γλυκαντικό) μέσα σε επεξεργαστή τροφίμων και χτυπάς μέχρι να ανακατευτούν όλα τα υλικά και να γίνουν μια λεπτή κρέμα.

Κόβεις τα φρούτα του πάθους στη μέση και αδειάζεις το εσωτερικό με ένα κουτάλι.

Βάζεις τη κρέμα μέσα σε βαζάκια κρέμας και από πάνω καλύπτεις με τα σπόρια από τα φρούτα του πάθους

Παγώνεις στο ψυγείο για περίπου 2 ώρες

The following two tabs change content below.
Κορίνα Καραδήμου
Παράλληλα με τη δουλειά της στο μάρκετινγκ αποφάσισε να σπουδάσει Θεραπευτική Διατροφολογία στο College of Naturopathic Medicine στο Λονδίνο. Αγαπάει τον ήλιο, τη γιόγκα, τα ταξίδια και το πλούσιο σε θρεπτική αξία φαγητό. Σιχαίνεται τις δίαιτες, τη στέρηση και τη ρουτίνα! Θεωρεί την τροφή φάρμακο και ότι το φαγητό είναι η πιο στενή σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας καθώς είμαστε αυτό που τρώμε. Ακολουθεί μια φυτική διατροφή χωρίς ζάχαρη και γλουτένη και στόχος της είναι να αποδείξει ότι το υγιεινό φαγητό μπορεί να είναι γρήγορο, εύκολο και κυρίως λαχταριστό! Στο μπλογκ της www.thesauchalife.com και στη σελίδα της στο facebook www.facebook.com/thesauchalife θα βρείτε πολλές συνταγές και συμβουλές για να ακολουθήσετε έναν πιο καθαρό τρόπο ζωής!