Σήμερα θα σου μιλήσω για το πιο σοβαρό και κρίσιμο πρόβλημα της ανθρωπότητας: το λίπος της κοιλιάς.


Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός των συσκευών, των οργάνων γυμναστικής, των συμπληρωμάτων και των σκευασμάτων που έχουν αναπτυχθεί με αποκλειστικό σκοπό το «κάψιμο του λίπους» της κοιλιάς. Φυσικά από το χορό δεν μπορούσαν να λείψουν και οι διάφοροι «ειδικοί» της επιστήμης της διατροφής που ανακοινώνουν διάφορες ειδικές δίαιτες ή θαυματουργά τρόφιμα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο λιώνουν το λίπος ειδικά και αποκλειστικά από την κοιλιά.

Ξέρεις φυσικά ότι τίποτα από αυτά δεν μπορεί να κάνει δουλειά και έτσι εκ θαύματος να εξαφανίσει το λίπος και να αποκτήσεις επίπεδη κοιλιά!

Τι είναι το λίπος;

Το λίπος είναι ένα από τα κύρια συστατικά του οργανισμού μας το οποίο κύρια λειτουργεί ως αποθήκη ενέργειας. Είναι δομικό συστατικό του σώματός μας, λειτουργεί σαν αποθήκη λιποδιαλυτών συστατικών και συμμετέχει στην παραγωγή άλλων.

Όταν λοιπόν το σώμα μας ξοδεύει μικρότερο ποσό ενέργειας από αυτό που έχει προσλάβει μέσα από την τροφή, η περίσσεια του αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση στα λιποκύτταρα. Από τα παραπάνω μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε ότι σημασία έχει το συνολικό ποσό των θερμίδων που κάποιος καταναλώνει καθημερινά συγκριτικά με αυτές που δαπανά.

Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο τρόφιμο το οποίο με τον οποιοδήποτε τρόπο τα συστατικά του να προκαλούν εναπόθεση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Από τη άλλη το σημείο της τοποθέτησης είναι κάτι που προκαθορίζεται γενετικά. Δεν υπάρχει καμία κλινική μελέτη που να αποδεικνύει ότι η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών σχετίζονται με την εναπόθεση η το κάψιμο του λίπους στην κοιλιακή χώρα. Αυτό δεν εμποδίζει την ανάπτυξη και την αναπαραγωγή διαφόρων μύθων.

ΜΥΘΟΣ 1 Το σιρόπι του καλαμποκιού αυξάνει το λίπος της κοιλιάς… 

«Ξαδερφάκι» της γλυκόζης, του υδατάνθρακα της κρυσταλλικής ζάχαρης το σιρόπι είναι φρουκτόζη. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει διαφορετικός τρόπος μεταβολισμού μεταξύ της φρουκτόζης και της γλυκόζης αλλά πουθενά δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που να δείχνουν ότι η κατανάλωσή του και η μετατροπή του σε λίπος μέσα στο ανθρώπινο σώμα δεν σημαίνει και τοποθέτησή του στην κοιλιακή χώρα.

ΜΥΘΟΣ 2 Ξηροί καρποί, ελαιόλαδο, ελιές και αβοκάντο έχουν θεωρηθεί θαυματουργά για την καταπολέμηση του ενδοκοιλιακού λίπους… 

Αν και υπάρχουν αδιαμφισβήτητα επιστημονικά δεδομένα που να δείχνουν την θετική τους επίδραση στην λειτουργία του οργανισμού και στην μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιολογικών προβλημάτων, δεν υπάρχει καμία κλινική μελέτη που να επιβεβαιώνει την ικανότητά τους να λιώνουν το λίπος από την περιοχή της κοιλιάς.

ΜΥΘΟΣ 3 Η χρήση διάφορων σκευασμάτων που με υπόσχονται τοπική αποκλειστικά απομάκρυνση του λίπους… 

Δεν υπάρχει απολύτως καμία κλινική μελέτη που να το επιβεβαιώνει. Πέρα από αυτό, πολλά από αυτά τα σκευάσματα είναι ύποπτα για να περιέχουν απαγορευμένες ουσίες.

Αν θέλεις να καταπολεμήσεις το λίπος της κοιλιάς…

Θα πρέπει να βασιστείς στο τετράπτυχο ποιότητα – ποσότητα – ποικιλία και φυσικά άσκηση

1. Κατανάλωσε τροφές χαμηλές σε λιπαρά, πλούσιες σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, με χαμηλό ποσοστό απλών υδατανθράκων και πλούσιες σε φυτική ίνα.

2. Περιόρισε την ποσότητα της τροφής που καταναλώνεις. Η μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού σημαίνει και μεγαλύτερη πρόσληψη θερμίδων/ ενέργειας.

3. Όσο μεγαλύτερη γκάμα τροφών καταναλώνεις, τόσο πιο εύκολα καλύπτονται οι ανάγκες του οργανισμού σου σε θρεπτικά συστατικά.

4. Γυμνάσου συστηματικά. Η άσκηση σίγουρα θα σας βοηθήσει να ξοδέψετε ενέργεια αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι αυτή θα προέρθει από το «λιώσιμο» του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

The following two tabs change content below.
Μaria Kofidou

Μaria Kofidou

Επειδή τα λόγια είναι περιττά, το να σκέφτομαι και να γράφω είναι η πετριά μου, η ψυχοθεραπεία μου, κάτι που αγαπώ να κάνω με ατέρμονη δημοκρατική διάθεση όπως θέλω εγώ! Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι ευφυείς, με υψηλή αίσθηση του χιούμορ, ανεπιτήδευτα ευγενικοί, ειλικρινείς και ελεύθεροι άνθρωποι.σ.σ απεχθάνομαι τις συναναστροφές κοινής αφέλειας!