Το να πας γυμναστήριο δεν είναι ποτέ χάσιμο χρόνου. Όμως θέλω να μου απαντήσεις ειλικρινά και με το χέρι στην καρδιά, πόσες προπονήσεις σου πήγαν στράφι γιατί απλά έχεις πάθει εμμονή με συγκεκριμένες ασκήσεις ή αποφεύγεις να κάνεις αυτές που δεν τις συμπαθείς και τόσο πολύ; Θα σου πω εγώ: Πολλές.

Και επειδή είμαι ομοιοπαθούσα, αποφάσισα να ανακαλύψω τρόπους που θα κάνουν κάθε προπόνησή μας να αξίζει τον κόπο, τον ιδρώτα και τον χρόνο μου και τον πόνο μας!

1. Σταμάτα να κάνεις τα ίδια σε επανάληψη

Αν αγαπάς κάποιες ασκήσεις και τις κάνεις 5 φορές την εβδομάδα δεν είναι καθόλου κακό. Αν όμως θέλεις να δεις πραγματικά αποτελέσματα – όπως μείωση του ποσοστού λίπους ή ενδυνάμωση – το σώμα σου σε 3 εβδομάδες θα σταματήσει να ανταποκρίνεται αν παίζεις το ίδιο πρόγραμμα στο repeat. Εσύ θα ιδρώνεις και δεν θα βλέπεις καμιά αλλαγή. Πρέπει να αλλάζεις κάποιο παράγοντα, όπως τις επαναλήψεις, το βάρος, την ένταση και το είδος των ασκήσεων.

2. Οι ασκήσεις που δεν μπορείς να εκτελέσεις σωστά 

Αυτή η μάστιγα… Αν δεν τις κάνεις σωστά δεν θα δεις ποτέ θετικό αποτέλεσμα. Του εναντίον θα επιβαρύνεις τα σημεία που εστιάζουν οι ασκήσεις.

Το να τις κάνεις λάθος είναι το μόνο εύκολο, το να τις κάνεις σωστά θέλει προσπάθεια και λίγη γνώση για το τι γυμνάζουμε. Αν χρειάζεσαι βοήθεια ρώτα τον γυμναστή σου. Ζήτησέ του να σου εξηγήσει τι πρέπει να νιώσεις και σε ποιο σημείο και τι γυμνάζεις. Για παράδειγμα στην σανίδα, όσο απλή και να φαίνεται σαν άσκηση, πρέπει τουλάχιστον στην αρχή να έχεις κάποιον κοντά σου για να σου δώσει την εικόνα.

3. Δες σε τι φυσική κατάσταση είσαι

Δυστυχώς δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλοι όλα.

Κάποια προγράμματα όπως το Tabata Crossfit (ανήκει στην κατηγορία των HIIT προγραμμάτων) μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα αλλά αν δεν έχεις την κατάλληλη φυσική κατάσταση μπορεί να προκαλέσεις ζημιά στο σώμα σου.  Μην κοιτάς τις τάσεις αλλά τι μπορείς να κάνεις.

Βασικός κανόνας για να αυξήσεις την αποτελεσματικότητα της προπόνησής σου; Να αυξάνεις την ένταση της προπόνησης σου στο σημείο που λειτουργεί καλά για εσένα. Το σώμα σου έχει τις δικές του ανάγκες!

 

The following two tabs change content below.
Μaria Kofidou

Μaria Kofidou

Επειδή τα λόγια είναι περιττά, το να σκέφτομαι και να γράφω είναι η πετριά μου, η ψυχοθεραπεία μου, κάτι που αγαπώ να κάνω με ατέρμονη δημοκρατική διάθεση όπως θέλω εγώ! Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι ευφυείς, με υψηλή αίσθηση του χιούμορ, ανεπιτήδευτα ευγενικοί, ειλικρινείς και ελεύθεροι άνθρωποι.σ.σ απεχθάνομαι τις συναναστροφές κοινής αφέλειας!