Είναι ένα από τα αμινοξέα που χρησιμοποιεί ο οργανισμός για την σύνθεση πρωτεϊνών, κύριο συστατικό της αλόης, και γνωστή σαν θαυματουργό μόριο.


Πότε πρέπει να χρησιμοποιώ L-αργινίνη;

Η L-αργινίνη θα πρέπει να καταναλώνεται ως μέρος της αποκατάστασης, μετά την άσκηση, η οποία ξεκινάει 30 λεπτά από την ολοκλήρωση της προπόνησής σας. Μερικοί αθλούμενοι προτιμούν να καταναλώσουν αργινίνη πριν από την άσκηση (30-60 λεπτά πριν από την προπόνηση). Οι trainers θα σου πουν ότι ανάλογα τον στόχο σου θα πρέπει να αναπτύξεις την ανάλογη ρουτίνα. Αν θέλεις μεγαλύτερη απόδοση στην άσκηση και όγκο, θα την πάρεις μισή ώρα πριν την προπόνηση σου, μιας και θα αυξήσει τα επίπεδα ροής του αίματος στους μύες ενώ συνιστάται και μέσα στην επόμενη ώρα από το τελευταίο σου γεύμα.

Πόση L-αργινίνη χρειάζομαι;

Το ποσό της L-αργινίνης που απαιτείται για να αυξηθεί η αναβολική έκκριση της αυξητικής ορμόνης και να βελτιωθεί η ανάκτηση των μυών είναι τουλάχιστον 6 γραμμάρια,αν την καταναλώνετε μετά την προπόνηση σας. Η τυπική ελληνική διατροφή παρέχει περίπου 6 γραμμάρια L-αργινίνης κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης ημέρας. Προσωπικά θα σου συνιστούσα να ξεκινήσεις σιγά σιγά, με 1 γραμμάριο την ημέρα και να αυξήσεις.

Τι είναι

Η L-αργινίνη ανήκει στα λεγόμενα πρωτεϊνικά αμινοξέα, αυτά που χρησιμοποιούνται για να παρασκευάσουν πρωτεΐνες για κάθε ζωντανό οργανισμό. Είναι απαραίτητη για την σύνθεση της κρεατίνης, ουσίας απαραίτητης για την ενέργεια του οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί άμεσο πρόδρομο του νιτρικού οξέος, της ουρίας, της κιτρουλίνης, της αγματίνης και της ορνιθίνης, αμινοξέων απαραίτητων στον οργανισμό για τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την προστασία του ήπατος. Μετατρέπεται σε νιτρικό οξείδιο, ένα βιοχημικό μόριο, που είναι υπεύθυνο για την ηρεμία των αιμοφόρων αγγείων και την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Η αργινίνη είναι όμως απαραίτητη και για την κυτταρική διαίρεση, την επούλωση των πληγών, την απομάκρυνση της αμμωνίας από το σώμα, την ανοσολογική λειτουργία και την απελευθέρωση των ορμονών. Τα οφέλη που αποδίδονται στην ύπαρξη της L-αργινίνης είναι πάρα πολλά:

  • Αποτελεί πρόδρομο για τη σύνθεση του μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ).
  • Διεγείρει την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης.
  • Βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.
  • Μειώνει το χρόνο επούλωσης των τραυματισμών (ιδίως των οστών).
  • Επισπεύδει το χρόνο επιδιόρθωσης των κατεστραμμένων ιστών.
  • Μειώνει τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου.
  • Αυξάνει τη μυϊκή μάζα.
  • Μειώνει τον λιπώδη ιστό του σώματος.
  • Συμβάλλει στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.
  • Βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ανδρικής υπογονιμότητας βελτιώνοντας την παραγωγή και την κινητικότητα του σπέρματος.
  • Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένων των γεννητικών οργάνων, βοηθώντας στην επίτευξη ικανοποιητικής στύσης.
  • Στους ενήλικες η L-Αργινίνη είναι ένα μη απαραίτητο αμινοξύ, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα μπορεί να το συνθέσει και συνεπώς να δημιουργήσει το δικό του απόθεμα.

Πως λειτουργεί!

Η L-αργινίνη μετατρέπεται στο σώμα σε μια χημική ουσία που ονομάζεται νιτρικό οξείδιο. Το μονοξείδιο του αζώτου προκαλεί τα αιμοφόρα αγγεία να ανοίξουν ευρύτερα για τη βελτίωση της ροής του αίματος. Η L-αργινίνη διεγείρει επίσης την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης, της ινσουλίνης, και άλλων ουσιών στο σώμα.

Σου είναι απαραίτητη;

Αυτό θα κριθεί από την προπόνησή σου αλλά και από τον τρόπο ζωής σου. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμβουλευτείς το γιατρό σου πριν την προσθέσεις στα προπονητικά σου συμπληρώματα. Προσπάθησε να τη λαμβάνεις μέσα από τη διατροφή σου. Παρακάτω σου έχω τις βασικές διατροφικές πηγές που μπορείς να εντάξεις στη καθημερινή σου διατροφή!

Καλές διατροφικές πηγές της αργινίνης

  • Τα γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Το βοδινό κρέας
  • Το χοιρινό κρέας
  • Τα πουλερικά
  • Τα άγρια θηράματα
  • Τα θαλασσινά
  • Το φύτρο του σιταριού
  • Το αλεύρι
  • Το πλιγούρι βρώμης
  • Οι ξηροί καρποί
  • Οι σπόροι
  • Τα ρεβίθια
  • Η σόγια
The following two tabs change content below.
Μaria Kofidou

Μaria Kofidou

Επειδή τα λόγια είναι περιττά, το να σκέφτομαι και να γράφω είναι η πετριά μου, η ψυχοθεραπεία μου, κάτι που αγαπώ να κάνω με ατέρμονη δημοκρατική διάθεση όπως θέλω εγώ! Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι ευφυείς, με υψηλή αίσθηση του χιούμορ, ανεπιτήδευτα ευγενικοί, ειλικρινείς και ελεύθεροι άνθρωποι.σ.σ απεχθάνομαι τις συναναστροφές κοινής αφέλειας!