4+1 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τη γλουτένη

By

Μια τάση “εισαγόμενη” που ολοένα και αυξάνεται είναι η επιθυμία για προϊόντα χωρίς γλουτένη, να φανταστείς η αναζήτηση τέτοιων προϊόντων στο Google βγάζει περισσότερα από 95 εκατομμύρια αποτελέσματα!

Ανήκεις σε αυτούς που αποφεύγουν τη γλουτένη λόγω δυσανεξίας ή γιατί έχεις ευαισθησία;

Διάβασε 5 σημαντικές πληροφορίες που θα πρέπει να γνωρίζεις.

1. Η γλουτένη δεν αποτελεί το μοναδικό λόγο δυσανεξίας

Παρόλο που η γλουτένη αποτελεί τον πρωταρχικό τύπο πρωτεΐνης στο σιτάρι, μια σειρά από μελέτες καταλήγουν ότι όσοι παρουσίασαν δυσανεξία, είχαν ανοσολογική αντίδραση σε 5 από τις άλλες πρωτεΐνες.

2. Τα επίπεδα των gluten-free προϊόντων έχουν τυποποιηθεί

Μέχρι πρόσφατα, ο όρος “gluten-free” δεν είχε τυποποιηθεί από κανέναν επίσημο επιστημονικό οργανισμό.

Ωστόσο, βασιζόμενοι σε έναν κανόνα του FDA (Food and Drug Administration) που ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο, οι παρασκευαστές τροφίμων, μπορούν να χρησιμοποιούν τον όρο σε προϊόντα που περιέχουν λιγότερα από 20 μέρη ανά ένα εκατομμύριο γλουτένης. Αυτός ο κανόνας ισχύει σε Αμερική, Καναδά και Ευρώπη.

Παρόλο, όμως, που τυποποιήθηκε ο όρος gluten-free, δε σημαίνει ότι το τρόφιμο είναι 100% χωρίς γλουτένη.

Εάν, λοιπόν, ανησυχείς για τα τυποποιημένα τρόφιμα, μπορείς να προτιμήσεις φυσικά προϊόντα χωρίς γλουτένη, όπως φρούτα, πατάτες, κολοκύθια και τα λαχανικά βρώσιμης ρίζας.

3. Τα Gluten-free fast food μπορεί να μην είναι ασφαλή για άτομα με δυσανεξία

Αλυσίδες εστιατορίων έχουν αρχίσει να προσφέρουν ζύμη χωρίς γλουτένη. Όμως, όλα παρασκευάζονται στην ίδια κουζίνα, κάτι που δε μπορεί να θεωρηθεί και τόσο ασφαλές για άτομα με δυσανεξία.

Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και με άλλες αλυσίδες που προσφέρουν προϊόντα χωρίς γλουτένη ή μενού για άτομα με ευαισθησία σε αυτή.

Γνωστή αλυσίδα με burgers δήλωσε ότι τα gluten-free τρόφιμα που προσφέρει, δεν είναι για άτομα με δυσανεξία σε αυτήν.

4. Τα Gluten-free junk foods είναι παντού

Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη έχουν πλέον γίνει συνώνυμα των υγιεινών τροφών, ωστόσο υπάρχουν δεκάδες ανθυγιεινά τρόφιμα χωρίς γλουτένη.

Κάνοντας μια επίσκεψη στην αγορά θα δούμε ότι στα τρόφιμα χωρίς γλουτένη, συμπεριλαμβάνονται μπισκότα, brownies, pizza, παγωτό, τυρί, snacks και μπύρα.

Παρόλο που ορισμένες από αυτές τις τροφές θεωρούνται “δώρο Θεού” για άτομα με δυσανεξία, δεν περιέχουν θρεπτικά συστατικά και σε καμία περίπτωση δεν ανήκουν στην υγιεινή διατροφή. Ακόμα κι αν επιλέξεις να μην καταναλώνεις γλουτένη, δεν είναι εύκολο να χάσεις βάρος.

+ 1 tip: είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις ότι στην αγορά υπάρχουν superfoods που δεν περιέχουν γλουτένη, εάν, όμως, δεν πάσχεις από δυσανεξία, μη βιαστείς να την αποκλείσεις από τη διατροφή σου.

Ενημερώσου, διάβαζε τα “μικρά γράμματα” στις συσκευασίες και επέλεξε το καλύτερο για τις ανάγκες του δικού σου οργανισμού.

You may also like

Follow @keepupgr


This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Hot News

post-image
FITNESS Workouts

Δες μια εύκολη σειρά ασκήσεων για τους κοιλιακούς που μπορείς να κάνεις μόνη σου στο σπίτι!

Βαριέσαι να συνδυάσεις τις ασκήσεις για τους κοιλιακούς με αερόβια άσκηση; Περνάς μια από εκείνες τις τεμπέλικες μέρες που...
Διαβάστε Περισσότερα