keepup_ilektrolytes

Αχ αυτοί οι Ηλεκτρολύτες! Πόσο τους χρειάζομαστε και πού θα τους βρούμε;

By

Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία και όσο γυμναζόμαστε τόσο πιο πολλούς από δαύτους τους ηλεκρολύτες χάνουμε και όλοι γνωρίζουμε (;) ότι πρέπει να τους αναπληρώνουμε. Γιατί, όμως, είναι τόσο σημαντικοί και από πού τους παίρνουμε;


Τι είναι οι ηλεκτρολύτες…

Πρόκειται για στοιχεία που βρίσκονται στο σώμα μας και σε υγρά του και έχουν ηλεκτρικό φορτίο. Η διατήρηση της ισορροπίας τους είναι σημαντική γιατί ρυθμίζουν την κατανομή νερού στο σώμα και το pH του αίματος. Βρίσκονται στους ιστούς, στους μύες και στο αίμα και ρυθμίζουν τα επίπεδα των υγρών στο σώμα μας και είναι αυτοί που με απλά λόγια σε βοηθούν να κινείσαι, να ανασαίνεις, να κυκλοφορεί το αίμα στο σώμα σου, να είναι σε καλή κατάσταση τα νεφρά και τα νεύρα σου, να είσαι ενυδατωμένη κλπ. Επίσης διατηρούν το σώμα δυνατό έτσι ώστε να κάνει όλες τις λειτουργίες που θέλουμε. Επομένως, καταλαβαίνεις πόσο μεγάλη είναι η σημασία τους.

Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί ηλεκτρολύτες;

Το νάτριο, το κάλιο και το ασβέστιο είναι οι πιο σημαντικοί ηλεκτρολύτες. Όταν ιδρώνουμε-για να καταλάβεις τι παίζει-χάνουμε περισσότερο νάτριο πράγμα που σημαίνει πως είναι το πιο σημαντικό να αναπληρώσουμε.

kl_ilektrolytes01

Από πού μπορούμε να χάσουμε, όμως, ηλεκτρολύτες;

  • Από ρούχα που δεν αναπνέουν
  • Από το πολύ αλάτι που μπορεί να τρως
  • Από τη γυμναστική: Όσο πιο πολύ γυμνάζεσαι τόσο πιο πολύ νάτριο χάνεις
  • Από την υψηλή θερμοκρασία: Όσο πιο πολύ ανεβαίνει τόσο πιο πολύ ιδρώνεις. Ειδικά τώρα που είναι καλοκαίρι και η θερμοκρασία ανεβαίνει όλο και περισσότερο, είναι πολύ λογικό να αισθάνεσαι συχνά εξαντλημένη, να ζαλίζεσαι πιο εύκολα και να ιδρώνεις πολύ. Ίσως αυτό σημαίνει πως σου λείπουν ηλεκτρολύτες τους οποίους χάνεις λόγω της έντονης εφίδρωσης και της αναπνοής.

Πώς θα καταλάβεις ότι σου λείπει νάτριο;

Αν παρατηρήσεις κράμπες, αδυναμία στους μύες, ζάλη και πτώση της αρτηριακής σου πίεσης τότε κατά πάσα πιθανότητα έχεις χάσει πολύ νάτριο. Για να το αναπληρώσεις μπορείς να καταναλώσεις τροφές πλούσιες σε νάτριο όπως είναι το γάλα, το σέλινο, το μαρούλι ή ακόμα και το νερό.

Τι γίνεται, όμως, με το κάλιο;

Όταν τα επίπεδα του καλίου στον οργανισμό σου είναι χαμηλά, έχεις την λεγόμενη υποκαλιαιμία. Αν νιώσεις μουδιάσματα, κράμπες, ναυτία, υπνηλία, ανορεξία και ανωμαλία στον καρδιακό ρυθμό τότε θα πρέπει να κάνεις κάτι για να δώσεις κάλιο στον οργανισμό σου. Φάε μια μπανάνα, ένα πορτοκάλι, σταφίδες, σύκα, δαμάσκηνα, σολωμό, σπανάκι, πράσα και όσπρια και θα αισθανθείς αμέσως πολύ καλύτερα.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως όταν οι ηλεκτρολύτες είναι σωστά ρυθμισμένοι και δεν σου λείπουν έχεις πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσεις κιλά.

Ευχαριστούμε θερμά τον ειδικό παθολόγο Βασίλη Καλαμπόκη για τις πολύτιμες συμβουλές του στο θέμα των ηλεκτρολυτών.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News

post-image
FITNESS Κάψε θερμίδες

Συχαίνεσαι τα squats; Δες τι μπορείς να κάνεις εναλλακτικά για να γυμνάσεις πόδια και οπίσθια!

Κι όμως, υπάρχουν άνθρωποι -ανάμεσά τους και εγώ- που δεν αγαπούν τα καθίσματα (squats) είτε γιατί απλά δεν τους...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
Aδυνάτισμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σταματίνα Τσιμτσιλή: Αυτή είναι η διατροφή που ακολούθησε και εξαφάνισε τα περιττά κιλά και το λίπος!

Είναι από τις γυναίκες που δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν. Το έχει παραδεχτεί και την συμπονώ να σου...
Διαβάστε Περισσότερα