keepup_milk

Γάλα: Πόσο απαραίτητο σου είναι από τη στιγμή που ενηλικιωθείς;

By

Η φράση «πιες το γάλα σου για να μεγαλώσεις» μάλλον σας είναι γνώριμη… Και γι’ αυτό επικρατεί στους περισσότερους η αντίληψη, ότι το γάλα είναι υγιεινό και απαραίτητο στην καθημερινή μας διατροφή.


Πρόσφατα, το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ προκάλεσε εντύπωση, όταν πρότεινε «περιορισμό στην κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων». Σίγουρα, αυτό μας κάνει να αναρωτηθούμε το γιατί!

keepup_milk

Το γάλα είναι πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνη D και πρωτεΐνη. Τα συστατικά αυτά είναι σημαντικά για την υγεία των οστών. Γιατί όμως μας απασχολεί τόσο η υγεία των οστών; Η απάντηση, λίγο πολύ, είναι γνωστή. Τα γερά οστά μας προστατεύουν από την οστεοπόρωση, που κάνει την εμφάνισή της στην τρίτη ηλικία. Πίνοντας γάλα, μπορούμε να προλάβουμε αυτό το πρόβλημα… ή τουλάχιστον έτσι «λένε».

Κάπου εδώ λοιπόν, οι επιστημονικές έρευνες έρχονται να μας διαψεύσουν. «Δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα βοηθάνε στην πρόληψη της οστεοπόρωσης».

Εξετάζοντας χιλιάδες άτομα, οι επιστήμονες ενημερώνουν, ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών δε σχετίζεται με το αν θα εμφανίσουμε μελλοντικά οστεοπόρωση και συγκεκριμένα, οστικό κάταγμα.  Επιπλέον, πολλές νέες έρευνες δείχνουν ότι το γάλα σε ενηλίκους μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία. Συγκεκριμένα, φαίνεται να παίζει ρόλο στην εμφάνιση του καρκίνου του προστάτη, των ωοθηκών και της νόσου Parkinson.

Μήπως ήδη σκέφτεστε να βγάλετε το γάλα από τη διατροφή σας;

Πριν το κάνετε, ας δούμε και την άλλη πλευρά του νομίσματος. Επιστημονικά δεδομένα, που είναι υπέρ της κατανάλωσης γάλακτος, υποστηρίζουν ότι είναι ωφέλιμο για την αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη και του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Τι κάνουμε λοιπόν;

Το να βρούμε μία «μέση λύση» φαίνεται καλή ιδέα και η κατανάλωση 1-2 μερίδων γαλακτοκομικών την ημέρα, μάλλον είναι ασφαλής. Το αν κανείς ακολουθήσει τη σύσταση αυτή, είναι σίγουρα και ζήτημα προσωπικό. Για κάποιους παίζει μεγάλο ρόλο η αρέσκεια ή η πεπτική ανοχή που έχουν στο γάλα. Άλλοι μπορεί να αποφασίσουν με βάση το ιατρικό ιστορικό τους. Για παράδειγμα, ένας άνδρας με ιστορικό καρκίνου του προστάτη, ίσως επιλέξει να περιορίσει την πρόσληψη γαλακτοκομικών.

Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικό είναι να ξέρουμε, ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων δεν είναι απαραίτητη για να είμαστε υγιείς. Αρκεί, το να ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, που θα καλύπτει τις ανάγκες μας στα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Μετά από αυτή την είδηση, είναι βέβαιο ότι πολλοί θα αισθάνονται «δικαίωση» στην άρνησή τους να πιουν γάλα και θα έχουν μια έτοιμη απάντηση, σε όποιον τους αμφισβητεί για την επιλογή τους.

You may also like

Hot News