IIFYM: Η δίαιτα που σου επιτρέπει να τρως πίτσα!

By

Σε καταλαβαίνω! Δεν μπορείς να αντισταθείς στην πίτσα, στα σουβλάκια, στα burger και στις βάφλες και δικαίως. Όλα αυτά είναι τόσο νόστιμα που δεν θα έλεγες όχι αν σου έλεγα να τα τρως κάθε μέρα χωρίς σταματημό. Το θέμα, όμως, δεν είναι αυτό. Και ούτε το βασικό θέμα είναι τα κιλά που θα πάρεις τρώγοντας τα παραπάνω κάθε μέρα. Το θέμα είναι πως δεν κάνουν καλό στην υγεία σου αλλά αυτό είναι κάτι που θα θίξω και παρακάτω.

Πριν από μερικές μέρες έτυχε να συναντήσω μια φίλη που είχα να δω καιρό. Και εκεί που συζητούσαμε για το τι τρώμε κάθε μέρα μου έκαναν μεγάλη εντύπωση οι κρέπες και τα αυγά Benedict που έτρωγε για πρωινό καθως και τα pancakes και ο καφές latte που ανέφερε πολύ συχνά. Τελικά μου είπε ότι έκανε μια δίαιτα που λεγόταν IIFYM (που σημαίνει: Ιf It Fits Your Macros).

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τι είναι τα macros;

Πρόκειται για συντομογραφία της λέξης Macronutrients που είναι στην ουσία οι θερμίδες που παίρνεις από το φαγητό σου. Οι 3 κατηγορίες των macronutrients είναι: οι υδατάνθρακες, τα λιπαρά και οι πρωτεϊνες. Ο θερμιδικός συνδυασμός των macros είναι στην ουσία ο αριθμός που κρύβεται πίσω από τις θερμίδες που καταναλώνεις.

Συγκεκριμένα:

1 γρ. υδατάνθρακα έχει 4 θερμίδες

1 γρ. λιπαρών έχει 9 θερμίδες

1 γρ. πρωτεϊνης έχει 4 θερμίδες

Σύμφωνα, λοιπόν, με την δίαιτα IIFYM μπορείς να τρως ό,τι θέλεις όσο βρίσκεσαι εντός του ορίου των θερμίδων σου. Για να βρεις μέχρι πόσες θερμίδες πρέπει να τρως την ημέρα από το κάθε macronutrient θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μια εφαρμογή σαν την MyFitnessPal. Βάζοντας σε αυτήν την εφαρμογή το ύψος, το βάρος, την άσκηση που κάνεις και τους στόχους σου θα σου βγάλει πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά.

Θεωρητικά όλο αυτό μοιάζει υπέροχο. Τρως ό,τι θέλεις χωρίς να παίρνεις βάρος. Αυτό είναι, όμως, το ζητούμενο; Το είδος του φαγητού που καταναλώνεις σίγουρα επηρεάζει το πώς αισθάνεσαι. Θα νιώθεις καλά αν τρως μονίμως πίτσα; Μάλλον όχι.

Μπορεί να μην υπάρχουν περιορισμοί στην IIFYM αλλά υπάρχει έλεγχος στις μερίδες. Και εκεί βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας στην συγκεκριμένη δίαιτα.

Αυτό, όμως, που δεν πρέπει να ξεχνάς είναι πως το να είσαι υγιής είναι πιο σημαντικό από το να είσαι πολύ αδύνατος. Το να τρως τόνους λιπαρών φαγητών και τηγανιτών δεν θα κάνει καλό στην καρδιά σου και θα αυξήσει τον κίνδυνο να πάθεις κάτι σοβαρό. Έχοντας αυτό στο μυαλό σου απλά μάθε να τρως ισορροπημένα και φυσικά να κάνεις που και που την ατασθαλεία σου.

You may also like

Hot News