Μπρόκολο: Το απόλυτο λαχανικό του φθινοπώρου μπαίνει στο μικροσκόπιο!

By

Ελπίζω να σε πείσω να το βάλεις στη διατροφή σου αν και η αλήθεια είναι πως δεν θα χρειαστεί να πω και πολλά… είναι τόσο θαυματουργό και ωφέλιμο για την υγεία σου που μόλις σου απαριθμήσω τα θρεπτικά συστατικά σου θα τρέξεις στο μανάβικο της γειτονιάς σου.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, B1, C και η β-καροτίνη καθώς και σε φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο. Πέρα από αυτά, όμως, έχει και πολλά ορατά οφέλη στην υγεία σου.

kl_mprokolo01

Φροντίζει την καρδιά σου

Το μπρόκολο (όπως και το κουνουπίδι) δρα ευεργετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα, χάρη στην πλούσια αντιοξειδωτική τους σύνθεση. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση «Journal of Nutrition»Μάλιστα, μια ουσία του μπρόκολου, η ινδόλη-3-καρβινόλη (I3C), μπορεί να μειώσει στο μισό την απο-λιποπρωτεΐνη Β, το «μεταφορέα» της χοληστερίνης στους ιστούς.

Προφυλάσσει από τον καρκίνο

Μια διατροφή πλούσια σε μπρόκολο και κουνουπίδι φαίνεται πως έχει  αντικαρκινική δράση, σύμφωνα με την Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία. Oι κυριότερες αντικαρκινικές ουσίες του μπρόκολου είναι η I3C και η σουλφοραφάνη. Έχει διαπιστωθεί, μάλιστα, ότι η I3C μεταβάλλει τα επίπεδα των οιστρογόνων στον οργανισμό και σταματά τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων του μαστού.

Ωφελεί τα μάτια σου

Σύμφωνα με έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Harvard, το μπρόκολο, μαζί με το σπανάκι, έχουν συσχετιστεί με το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη.

kl_mprokolo02

Μυστικό: Το ήξερες ότι το μπρόκολο που παράγεται το χειμώνα έχει διπλάσια ποσότητα βιταμίνης C σε σχέση με το μπρόκολο που παράγεται το καλοκαίρι. Αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι το φυτό παράγει περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες για να αμυνθεί στο κρύο.

Πόσο πρέπει να τρως: Για να επωφελείσαι όλων των οφελών του μπρόκολου καλό είναι να τρως τρεις φορές την εβδομάδα ένα φλιτζάνι του τσαγιού. Ο καλύτερος τρόπος για να το φας είναι ελαφρώς βρασμένο για να μην χάνει τα συστατικά του ενώ και ωμό (μπορείς να το χτυπήσεις στο μούλτι και να το κάνεις σαν ρύζι) είναι επίσης πάρα πολύ νόστιμο. Βάλ’το στις σαλάτες σαν τριμμένο τυρί, στα ζυμαρικά σου και όπου αλλού θέλεις. Και θα πάρεις τα θρεπτικά συστατικά του και δεν θα το καταλάβεις καν.

You may also like

Follow @keepupgr


This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Hot News

post-image
ΔΙΑΤΡΟΦΗ Σωστή διατροφή

Η top δίαιτα όλων των διαιτών λέγεται 16:8! Πρέπει να τη δοκιμάσεις.

Από τη στιγμή που τη διάβασα συνηδειτοποίησα πως τον τελευταίο καιρό την κάνω χωρίς να το καταλαβαίνω. Μήπως αυτός...
Διαβάστε Περισσότερα