Περίοδος νηστείας: Αυτά είναι τα φαγητά με πρωτεΐνες που πρέπει να τρως!

By

Είναι αλήθεια ότι γνωρίζω πολύ κόσμο τελικά που νηστεύει αυτές τις μέρες μέχρι τα Χριστούγεννα. Κάποιοι μάλιστα από αυτούς το κάνουν για αποτοξίνωση και μεταξύ μας καλά κάνουν. Και πώς το διαπίστωσα; Συνάντησα 2 φίλες  μου που είχα καιρό να δω και τις πρότεινα να πάμε να φάμε κάτι πρόχειρο, μη φανταστείς πολυτέλειες, κανένα σουβλάκι. Εκείνες όμως με ένα στόμα και μία φωνή μου είπαν ότι νηστεύουν! Είναι αλήθεια δεν το περίμενα. Είχα όμως και δεύτερη επιλογή και πρότεινα στον κολλητό μου να πάμε όπου μόλις μου είπε ότι θέλει να αποτοξινώσει τον οργανισμό του με αφορμή τη νηστεία, με άφησε σύξυλη. Τελικά έφαγα κι εγώ κάτι νηστίσιμο γιατί όπως καταλαβαίνεις ήταν περισσότεροι! Την επόμενη μέρα τηλεφώνησα στον Τάσο Παπαλαζάρου, φίλο και πολύ καλό διαιτολόγο. Τον ρώτησα τι μπορεί να φάει κάποιος που νηστεύει και πρέπει να πάρει πρωτεΐνες. Χωρίς δεύτερη σκέψη μου είπε τι φαγητά είναι κατάλληλα για αυτήν την περίοδο νηστείας.

nisteia

Το θέμα με την πρωτεΐνη θα πρέπει να είναι υψηλής βιολογικής αξίας, να απορροφάται δηλαδή και να χρησιμοποιείται σε εξίσου μεγάλο βαθμό όπως χρησιμοποιείται από τα γαλακτοκομικά και το κρέας που λείπει αυτό το διάστημα.

Τα θαλασσινά είναι η βασική πηγή που μας δίνει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

thalassina

Παράλληλα πρωτεΐνη μας δίνουν και τα όσπρια, χαμηλής όμως βιολογικής αξίας γιατί υπολείπονται στα δύο απαραίτητα αμινοξέα. Αυτά τα αμινοξέα υπάρχουν στα δημητριακά, όπως στο ρύζι, το ψωμί, το κους κους, το πλιγούρι, κινόα που σημαίνει ότι συνδυάζοντας το όσπριο με λίγο ψωμί  ουσιαστικά συμπληρώνουμε την πρωτεϊνική αξία του γεύματός μας.

ospria

Επίσης καλό είναι να δώσουμε λίγο έμφαση τις τροφές που έχουν παραπάνω πρωτεΐνη όπως τα λούπινα. Έχει υψηλής περιεκτικότητας πρωτεΐνη.

loupina

Καλές εναλλακτικές είναι τα ροφήματα καρπών όπως γάλα σόγιας, γάλα αμυγδάλου, γάλα φουντουκιού που κυκλοφορούν στο εμπόριο  κι επίσης κινόα που μας δίνει καλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη. Για το βράδυ μπορούμε να επιλέξουμε θαλασσινά, για παράδειγμα μία σαλάτα από αυτά με μία φέτα ψωμί.

Μήπως να το ξανασκεφτείς και να αρχίσεις να νηστεύεις; Τα φαγητά της νηστείας είναι πολύ νόστιμα!

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Eίσαι αρχάρια στο βάψιμο φρυδιών: Δες τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για ombre βάψιμο

To να αποκτήσεις τέλεια σχηματισμένα και βαμμένα φρύδια δεν είναι εύκολη υπόθεση – ή τουλάχιστον αυτό πίστευα μέχρι πρόσφατα....
Διαβάστε Περισσότερα