Ποια είναι τα είδη λιπαρών και ποια είναι πραγματικά υγιεινά;

By

Yπάρχουν λιπαρά που κάνουν καλό στην υγεία και αυτό δεν το λέω μόνο και εγώ αλλά και όλοι οι ειδικοί που θα ρωτήσεις. Θα στο επιβεβαιώσουν και μάλιστα με πάθος. Γιατί όντως υπάρχουν και καλά λιπαρά. Ποια είναι όμως αυτά;

Oι ειδικοί λένε πως τα λιπαρά είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν σε κάθε διατροφή γιατί βοηθούν στο να λειτουργεί το μυαλό μας όσο γίνεται καλύτερα. Το συκώτι μας παράγει λίπος αλλά και εμείς πρέπει να καταναλώνουμε λιπαρά για να λειτουργεί το σώμα μας και εμείς πολύ καλύτερα. Τα λιπαρά είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των κυττάρων, βοηθούν στην παραγωγή ορμονών, στην πέψη και στην απορρόφηση των βιταμινών Α, D, E και Κ.

Οι άνθρωποι ξεχνούν όλα τα οφέλη των λιπαρών και επικεντρώνονται μόνο στις θερμίδες αυτών. Είναι αλήθεια ότι τα λιπαρά έχουν περισσότερες θερμίδες από τις πρωτεϊνες και τους υδατάνθρακες αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τα αποφεύγουμε λόγω αυτού. Το μυστικό κρύβεται όπως πάντα στις ποσότητες, στο πόσα λιπαρά θα καταναλώσεις αλλά και στο είδος των λιπαρών.

Μονοακόρεστα λιπαρά

Αυτά τα λιπαρά είναι στην πλειοψηφία τους σε υγρή μορφή όταν βρίσκονται σε θερμοκρασία δωματίου και στερεοποιούνται όταν κρυώνουν. Ανάμεσά τους είναι και το ελαιόλαδο, το φυστικέλαιο και το canola oil. Πέρα από αυτά μονοακόρεστα λιπαρά περιέχονται σε ξηρούς καρπούς, σπόρους αλλά και στο αβοκάντο.

Αυτά τα λιπαρά λοιπόν έχουν πολλά οφέλη γιατί βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στις αρτηρίες σου. Επίσης σου δίνουν βιταμίνη Ε η οποία λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό για το σώμα σου και προστατεύει από την καταστροφή των κυττάρων σου.

Πολυακόρεστα λιπαρά

Αυτά είναι τα λιπαρά που περέχουν ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά. Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση αλλά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις πως τα συγκεκριμένα λιπαρά είναι πολύ σημαντικό να τα παίρνουμε από τις τροφές μας καθώς ο οργανισμός μας δεν τα παράγει από μόνος του. Θα τα βρεις στα καρύδια και στον ηλιόσπορο και τον λιναρόσπορο. Επίσης πολύ σημαντική είναι η κατανάλωση ψαριών που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά όπως είναι ο σολωμός και οι σαρδέλες.

Tι πρέπει να κάνεις;

Oι ειδικοί προτείνουν να τρως περισσότεα πολυακόρεστα λιπαά και λιγότερα κορεσμένα και αυτό είναι το καλύτερο για την υγεία και τον οργανισμό σου. Όσο για το ποια είναι τα κορεσμένα λιπαρά… μιλάμε για το βούτυρο και το λάδι καρύδας. Και εννοείται ότι μπορείς και πρέπει να τα καταναλώνεις… απλά σε μικρότερες ποσότητες.

You may also like

Hot News

post-image
News & Trends Style

Οι πιο ωραίες χειροποίητες τσάντες του καλοκαιριού με την υπογραφή του ελληνικού brand MISS POLYPLEXI

Το brand MISS POLYPLEXI έχει γίνει πλέον συνώνυμο των πλεκτών χειροποίητων αξεσουάρ και πολύ περισσότερο των γυναικείων τσαντών αυτού...
Διαβάστε Περισσότερα