Σπιρουλίνα: 8 καλοί λόγοι για να βάλεις στη διατροφή σου την υπερτροφή της ΝASA

By

Η υπερτροφή αυτής της εβδομάδας είναι η σπιρουλίνα


Βάσει ιστορικών αρχείων η σπιρουλίνα χρησιμοποιούνταν και πουλιόταν μέσα σε κέικ (τα επονομαζόμενα ντιχε) στη περιοχή της λίμνης Texcoco στο Μεξικό από τους Αζτέκους, μόλις τον 16ο αιώνα. Ξεκίνησε να παράγεται βιομηχανικά το 1970 από μια γαλλική εταιρεία και μέσα σε λίγα χρόνια Αμερική και Ιαπωνία ξεκίνησαν τη δική τους παραγωγή.

Σήμερα η πλούσια σε διατροφική αξία άλγη, χρησιμοποιείται ανά τον κόσμο για να θεραπεύσει από ασθένειες και συζητιέται σοβαρά σαν μια τροφή που θα μπορούσε βιώσιμα να βάλει τέλος στο παγκόσμιο πρόβλημα της πείνας. Μιας και είναι μια τροφή ιδιαίτερα ανθεκτική και αντέχει σε ακραίες καιρικές συνθήκες χωρίς να χρειάζεται μεγάλη επεξεργασία. Η σπιρουλίνα έχει επίσης δοκιμαστεί από την ΝΑΣΑ και σαν τροφή για τους αστροναύτες, μιας πολύ μικρή ποσότητα σπιρουλίνας μπορεί να καλύψει ένα μεγάλο ποσοστό των ημερήσιων διατροφικών μας αναγκών.

Η σπιρουλίνα είναι μια πλήρης μορφή πρωτείνης, προσφέροντας όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Ενώ ανά γραμμάριο είναι από τις πιο πλούσιες διατροφικά τροφές στον κόσμο, έχοντας μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β, C, D, E και σίδηρο.

8 καλοί λόγοι να βάλεις τη σπιρουλίνα στη διατροφή σου:

Αποτελεί μια πολύ καλή πηγή πρωτείνης για όσους δε τρώνε κρέας: η σπιρουλίνα είναι 65-71% πλήρης πρωτείνη, σε σχέση με το μοσχάρι που είναι μόνο 22% και τις φακές που είναι 26%. Η σπιρουλίνα είναι εξαιρετική πηγή ζωτικών αμινοξέων και μετάλλων που εύκολα απορροφούνται από το σώμα. Δύο κουταλιές της σούπας σπιρουλίνας μπορούν να αντικαταστήσουν τη πρωτεΐνη στα γεύματα σας.
Εάν δε τρώτε τόσα πράσινα όσο θα θέλατε, η σπιρουλίνα είναι ένας καλός τρόπος να πάρετε μια γενναία ποσότητα από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που βρίσκονται σε λαχανικά. Με βάσει τις έρευνες της NASA 1 κιλό σπιρουλίνα έχει τα θρεπτικά συστατικά 1,000 κιλών λαχανικών!

Τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην πρόληψη ασθενειών: με βάση έρευαν που έγινε από το πανεπιστήμιο της Ταιβάν, η σπιρουλίνα έχει ιδιότητες που τονώνουν το ανοσοποιητικό. Οι ερευνητές έβαλαν λευκές γαρίδες σε θαλασσινό νερό που περιείχε σπιρουλίνα και μετά τις μετέφεραν σε θαλασσινό νερό με υψηλή οξύτητα. Η ομάδα σύγκρισης δεν εκτέθηκε σε σπιρουλίνα. Οι γαρίδες που είχαν εκτεθεί στη σπιρουλίνα είχαν πολύ πιο γρήγορη αποκατάσταση από το όξινο νερό σε σχέση με την ομάδα σύγκρισης

Βοηθά στην απομάκρυνση των βαριών μετάλλων από το σώμα, και συγκεκριμένα το αρσενικό. Το αρσενικό είναι δηλητήριο που βρίσκεται στο νερό βρύσης και το οποίο όλοι έχουμε σε μικρές ή μεγάλες ποσότητες στον οργανισμό μας. Η σπιρουλίνα σε έρευνες που έχουν γίνει σε περιοχές με μεγάλη συγκέντρωση αρσενικού στο νερό, μπορεί να μειώσει δραστικά τα επίπεδα αυτού του δηλητήριου στο σώμα μας.

Μειώνει τη φλεγμονή: Η σπιρουλίνα θεωρείται ότι έχει αντιφλεγμονώδη δράση, καθώς περιέχει μεγάλη συγκέντρωση αντι-οξειδωτικών στοιχείων.

Βοηθά στην αντιμετώπιση της Candida: H σπιρουλίνα υποστηρίζει την ανάπτυξη υγιών βακτηριδίων στο στομάχι, τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό και μπορούν να διατηρήσουν την Candida υπό έλεγχο.

Θέτει σε έλεγχο της αλλεργίες: Σύμφωνα με έρευνα η σπιρουλίνα μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα που συνήθως σχετίζονται με την αλλεργική ρινίτιδια, και να μειώσει τη καταρροή, το φτέρνισμα, το μπούκωμα και τον κνησμό. Επομένως αποτελεί μια φυσική λύση για τα αντι-ισταμινικά που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Μείωνει την πίεση: με βάση έρευνα που έγινε από τη τμήμα Βιοχήμειας του Μεξικό, 4.5 γρ σπιρουλίνας τη μέρα μπορούν να ρυθμίσουν την αρτηριακή πίεση σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18-65 χρονών, χωρίς καμία άλλη αλλαγή στη διατροφή.

Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης: Έρευνα που έγινε σε άνδρες και γυναίκες ηλικία 60-87 έδειξε ότι 8γρ σπιρουλίνας τη μέρα για 16 εβδομάδες μειώνουν πολύ περισσότερο τα επίπεδα χοληστερόλης απ’ ότι το γκρούπ που έπαιρνε placebo.

Υπάρχουν διάφορες μάρκες σπιρουλίνας οπότε είναι σημαντικό να κάνετε την έρευνα σας πριν επιλέξετε. Μιας και η σπιρουλίνα μεγαλώνει σε ανεξέλεγκτα περιβάλλοντα μπορεί εύκολα να προσβληθεί από βαριά μέταλλα και άλλες τοξίνες, γι’ αυτό καλό είναι να επιλέγετε οργανική σπιρουλίνα αξιόπιστης εταιρείας.

Πωλείται σε διάφορες μορφές: χάπια, σκόνη, φλείδες, κάψουλες.

Προσωπικά προτιμώ τη σκόνη γιατί μπορώ να τη βάζω στους χυμούς και στα σμούθις μου ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη πρωτεϊνική τους αξία.

Επίσης μπορείτε να αναμείξετε μια κουταλιά του γλυκού σπιρουλίνα μέσα σε 250μλ νερό για ένα πιο απλό τρόπο να τη βάλετε στη διατροφή σας.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News

post-image
LIVE WELL Travel

Ταξίδι φαγητού στη Ρώμη: Όλα τα παραδοσιακά φαγητά που πρέπει να δοκιμάσετε και πού θα τα φάτε!

Πάμε μαζί ένα όμορφο, λαχταριστό ταξίδι φαγητού στη Ρώμη! Για δύο πράγματα πάει κανείς στη Ρώμη… για τα αξιοθέατα...
Διαβάστε Περισσότερα