keepup_zygaria

Τι να κάνεις όταν έχει πια “κολλήσει” η ζυγαριά

By

Κάνεις όλα τα”σωστά” και όμως φτάνεις σε ένα σημείο που η ζυγαριά επιμένει στο ίδιο νούμερο… Ούτε γραμμάριο πιο κάτω! Κάνεις όλα τα απαραίτητα για να μειώσεις το βάρος σου, από τις υγιεινές επιλογές τροφίμων μέχρι την καθημερινή άσκηση, και η ζυγαριά έχει μείνει σταθερή;


Όταν δεν βλέπεις τα αποτελέσματα που αξίζουν στην  προσπάθεια σου επηρεάζεται και η απόδοση αλλά και η συνέπεια στις νέες υγιεινές συνήθειες που έχεις υιοθετήσεις, όμως δε θα πρέπει να το βάλεις κάτω! Έχεις φτάσει στη φάση που λέγεται “φαινόμενο πλατό”, όπου κατά τη διάρκεια της δίαιτας αναφέρεται σε μια περίοδο τουλάχιστον 2-3 εβδομάδων, στην οποία φαίνεται κάποιος να έχει κολλήσει σε ένα συγκεκριμένο βάρος.

Μπορεί να είναι απογοητευτικό, ωστόσο φυσιολογικό και αναμενόμενο και με χρήσιμες συμβουλές θα μπορέσεις να ξεπεράσεις.

Το “φαινόμενο πλατό”

Το “φαινόμενο πλατό” παρατηρείται μετά από μια περίοδο περίπου 8-12 εβδομάδες από τότε που ξεκινάμε τη δίαιτα μας. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα εργάζεται για να διατηρηθεί η ομοιόσταση του.

Είναι απαραίτητο για την επιβίωσή μας να διατηρηθούν σωστά οι σύνθετες λειτουργίες του σώματος μας (όπως ο έλεγχος της θερμοκρασίας, η ισορροπία των υγρών και τα επίπεδα των ορμονών).

Αν το σώμα αντιλαμβάνεται την ημερήσια πρόσληψη ενέργειας ως υπερβολικά χαμηλή, θα προσπαθήσει να σταθεροποιήσει το βάρος σε ένα συγκεκριμένο σημείο ρυθμίζοντας το μεταβολισμό και την εξοικονόμηση ενέργειας.

Όσο πιο κοντά φτάνει κάποιος στο στόχο του τόσο πιο εύκολα ξεπερνιέται το “φαινόμενο πλατό” καθώς το σώμα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα (νέα ενεργειακή πρόσληψη και δαπάνη του).

zugaria_h_633_451

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις αυτή την κατάσταση;

• Ημερήσιες θερμίδες

Ξεκίνησε από την αναπροσαρμογή της ημερήσιας πρόσληψης ενέργειας. Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά αυξάνοντας την ποσότητα που τρως από 100-200 (καλές) θερμίδες την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, ειδικά αν έχεις προσκολληθεί σε ένα αυστηρό ημερήσιο όριο των 1200 θερμίδων για κάποιο χρονικό διάστημα.

Εάν το όριο σου είναι κοντά στις 1800 θερμίδες, δοκίμασε να μειώσεις την ημερήσια πρόσληψη από 100-200 θερμίδες για μια-δυο εβδομάδες.

• Σπάσε τη ρουτίνα

Η αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα του φαγητού σας μπορεί να βοηθήσει να επαναπρογραμματίσει το σώμα σου.

Εάν συνήθως καταναλώνεις 3 μεγάλα γεύματα, μπορείς να τα ανταλλάξεις με 6 μικρότερα κατά τη διάρκεια της ημέρας, ή το αντίστροφο. Άλλαζε το πρωινό σου ανά δυο μέρες. Εάν συνήθως καταναλώνεις ένα μεγάλο πρωινό και στη συνέχεια τίποτα μέχρι το μεσημεριανό, δοκίμασε ένα μικρότερο πρωινό και δώσε στον εαυτό σου ένα υγιεινό σνακ για δεκατιανό.

ta-mistika-gia-sostes-diataseis-prin-kai-meta-tin-askisi

• Αύξησε την άσκηση σου

Όταν πρόκειται για την άσκηση, η αλλαγή της ρουτίνας είναι το κλειδί. Αν περπατάς καθημερινά, δοκίμασε μια μορφή άσκησης με πιο έντονο ρυθμό.

Για παράδειγμα δοκίμασε την εναλλαγή : 1 λεπτό σπριντ / 2 λεπτά τζόκινγκ, γρήγορο περπάτημα, ή ακόμα μπορείς να προσθέσεις στο καθημερινό σου περπάτημα και το ανέβασμα σκαλιών που είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τονώσεις τα πόδια και τους γοφούς σου.

• Βρες νέες δραστηριότητες

Η πλήξη είναι ο εχθρός της καλής φυσικής κατάστασης. Η αναζήτηση νέων δραστηριοτήτων είναι απαραίτητη καθώς το σώμα μαθαίνει να προσαρμόζεται σε νέες μορφές συντονισμού και να χρησιμοποιεί διαφορετικούς μύες κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την καύση περισσότερων θερμίδων.

• Άλλαξε την ώρα άσκησης

Με το να αλλάζεις την ώρα της άσκησης σου έχεις τον οργανισμό και το σώμα σας σε εγρήγορση. Η πρωινή άσκηση μπορεί να εξασφαλίσει την ενίσχυση του μεταβολισμού σου ενώ η απογευματινή άσκηση συμβάλει στην ενεργητικότητα και στο αίσθημα δύναμης.

268ECA77C023DB6EF0AB92F6F2D2FE64

• Να κοιμάσαι καλά

Η γκρελίνη είναι η ορμόνη που διεγείρει την πείνα και δημιουργείται όταν μένει κάποιος νηστικός για αρκετές ώρες. Η λεπτίνη είναι η ορμόνη που παράγεται όταν τρώμε, και αυτό δημιουργεί αίσθημα πληρότητας που κλείνει το κέντρο της πείνας μας, αναγκάζοντας έτσι τα επίπεδα γκρελίνης να πέσουν.

Η έλλειψη ύπνου σημαίνει ότι δεν παίρνεις αρκετή μελατονίνη ( η ορμόνη του ύπνου ) οδηγώντας έτσι στην αντίσταση της λεπτίνης. Το αποτέλεσμα είναι ότι το σώμα δεν είναι σε θέση να κάψει το λίπος αποτελεσματικά, κάτι που οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους

• “Φρόντισε” την ψυχολογία σου

Το “φαινόμενο πλατό” μπορεί να προκύψει επίσης και από ψυχολογικούς παράγοντες. Μην βιαστείς όμως να τα ρίξεις όλα σε αυτόν τον λόγο. Γιατί το διατροφικό πλάνο δεν λειτουργεί γιατί σταματάμε την προσπάθεια.

health

• Φρόντισε να ζυγίζεσαι

Αν παρατηρήσεις ότι το βάρος σου δεν έχει αλλάξει μέσα σε 3 εβδομάδες, τότε είναι ώρα να ενισχύσεις τον μεταβολισμό σου κάνοντας μερικές αλλαγές στη διατροφή, στο πρόγραμμα άσκησης αλλά και στην καθημερινότητα σου. Να ζυγίζεσαι πάντα πρωί νηστική.

With love: Αγάπησε τον εαυτό σου. Αγάπησε την πείνα σου. Φάε για να μην πεινάς και όχι για να χορτάσεις. Προσπάθησε να είσαι υπομονετική για να μπορέσεις να επιτύχεις τον στόχο σου.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News