Το Μενου της εβδομάδας (06/03-12/04): Τι να μαγειρέψεις από Δευτέρα έως Κυριακή!

By

Για να μην αγχώνεσαι για το τι θα μαγειρέψεις κάθε μέρα, σου έχω παρακάτω ένα υγιεινο, θρεπτικο μενού για όλες τις ημέρες της εβδομάδας από 6 Απριλίου έως και 12 Απριλίου.

Δευτέρα: Κεφτέδες μελιτζάνας με πέστο

Υλικά: για τους κεφτέδες: 2 κ.γ. ελαιόλαδο, 1 μέτρια μελιτζάνα κομμένη σε κυβάκια, αλάτι και πιπέρι, 1/2 φλ. μαγειρεμένα ρεβύθια (μην πετάξεις το νερό που έβρασαν), 1/4 φλ. αλεύρι, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 1/4 φλ. μαϊντανό, 1-2 κ.γ. ξίσμα λεμονιού, λίγο λεμόνι, 1/4 φλ. νερό από τα ρεβύθια που έβρασαν, 2 φέτες ψωμί ψιλοκομμένες για την πέστο: 1/2 φλ. ωμά αμύγδαλα, 2-3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 1 κ.γ. ξίσμα λεμονιού, 3 φλ. ψιλοκομμένο σπανάκι, λίγο λεμόνι, αλάτι και πιπέρι, 1/3 φλ. ελαιόλαδο

Εκτέλεση: Ξεκίνα προθερμαίνοντας τον φούρνο στους 200 βαθμούς. Άπλωσε σε ένα ταψί ένα κομμάτι λαδόκολα και άσ’το στην άκρη. Στο μεταξύ σε ένα τηγάνι ζέστανε το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά. Πρόσθεσε τα κομματάκια μελιτζάνας και μαγείρεψε μέχρι να γίνουν χρυσά για περίπου 10 λεπτά. Βάλε αλάτι και πιπέρι και άσ’τα στην άκρη.

Στο μπολ του μούλτι ρίξε τα βρασμένα ρεβύθια, το αλεύρι, το σκόρδο, τον μαϊντανό, το ξίσμα λεμονιού, το χυμό λεμονιού, το νερό από τα ρεβύθια και χτύπα τα. Πρόσθεσε τις μελιτζάνες και χτύπα και πάλι. Ρίξε μέσα και το ψωμί, αλάτι και πιπέρι και χτύπα ξανά. Θέλεις ένα όμορφο μείγμα που να μπορείς να το πλάσεις. Φτιάξε μικρά κεφτεδάκια και άπλωσέ τα πάνω στο ταψί. Ψήσε για 25-28 λεπτά. Στα μισά γύρισέ τα για να ψηθούν και από τις δύο μεριές καλά.

Στο μεταξύ φτιάξε την πέστο σου. Στο μούλτι ρίξε τα αμύγδαλα, το σκόρδο και το ξίσμα λεμονιού. Χτύπησέ τα καλά. Πρόσθεσε το σπανάκι, το λεμόνι, αλάτι και πιπέρι. Χτύπα και πάλι. Ρίξε μέσα και το ελαιόλαδο. Σέρβιρε τους ζεστούς κεφτέδες σου με την πέστο και πάθε την πλάκα της ζωής σου.

Τρίτη: Παστίτσιο λαχανικών χωρίς μπεσαμέλ

Υλικά: 1 μελιτζάνα σε κυβάκια, 1 κολοκυθάκι σε κυβάκια, 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο, 3 μέτριες πατάτες σε κυβάκια, 1 φλ. λευκό κρασί, 1 κουτί ντοματάκια κονκασέ, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 300 γρ. μανιτάρια πλευρώτους σε κομμάτια, 1 κ.γ. ζάχαρη, αλάτι και πιπέρι, ρίγανη, 6 κ.σ. ελαιόλαδο, 400 γρ. ζυμαρικά

Εκτέλεση: Ξεκίνα ζεσταίνοντας το λάδι σε ένα τηγάνι. Σόταρε τα κρεμμύδια και το σκόρδο για μερικά λεπτά. Ρίξε μέσα την μελιτζάνα, το κολοκύθι και τα μανιτάρια και ανακάτεψε. Σβήσε με το κρασί και πρόσθεσε την ντομάτα. Ρίξε λίγο αλάτι, πιπέρι και την ζάχαρη.

Σκέπασε το τηγάνι και άφησε το μείγμα να σιγοβράσει για 10 λεπτά. Ξεσκέπασε, δυνάμωσε τη φωτιά και όταν σωθούν τα υγρά βάλε το τηγάνι στην άκρη. Σε ένα άλλο μάτι βράσε τις πατάτες (μπορείς να το κάνεις και από πιο νωρίς αυτό μιας και οι πατάτες αργούν να βράσουν). Βράσε και τα μακαρόνια για 5-6 λεπτά. Ασ’τα στο νερό τους μέχρι να είσαι έτοιμη να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα.

Λάδωσε το ταψί σου και στρώσε τα μισά μακαρόνια. Πρόσθεσε την σάλτσα λαχανικών, τα υπόλοιπα μακαρόνια και από πάνω άπλωσε τον πουρέ πατάτας (τον πουρέ τον φτιάχνεις ρίχνοντας σε ένα μπολ τις πατάτες, 2 κ.σ. ελαιόλαδο και αλατοπίπερο. Ανακατεύεις καλά και προσθέτεις σιγά-σιγά 4 κ.σ. από το νερό της κατσαρόλας που έβρασαν οι πατάτες). Το παστίτσιο σου είναι έτοιμο για ψήσιμο. Ψήσε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 45 λεπτά.

Τετάρτη: Νηστίσιμη και vegan καρμπονάρα 

Υλικά: 340 γρ. ζυμαρικά, 3 φλ. μανιτάρια κομένα σε μικρές ροδέλες (όπως περίπου θα έκοβες το μπέικον αν έφτιαχνες κανονική καρμπονάρα), 3 κ.σ. ελαιόλαδο, 1/2 κ.γ. καπνιστή πάπρικα, 1/2 κ.γ. αλάτι, 1/4 κ.γ. πιπέρι, φρέσκο βασιλικό για το σερβίρισμα για τη σάλτσα:, 1/2 φλ. κάσιους ανάλατα (μουλιασμένα στο νερό αποβραδύς), 1/4 φλ. ελαιόλαδο, 1/3 φλ. γάλα αμυγδάλου, 3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 1μιση κ.σ. μαγιά μπύρας, 1μιση κ.σ. χυμό λεμονιού, 1/2 κ.γ. πιπέρι, 1 κ.γ. αλάτι, 1/4 κ.γ. πάπρικα

Εκτέλεση: Ξεκίνα προθερμαίνοντας τον φούρνο στους 190 βαθμούς. Μαγείρεψε τα μακαρόνια σου σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στην συσκευασία. Ανακάτεψε τα μανιτάρια, το ελαιόλαδο, την καπνιστή πάπρικα, το αλάτι και το πιπέρι σε ένα μπολ.

Άπλωσε τα μανιτάρια σε ένα ταψί και ψήσε στον φούρνο για 7 λεπτά. Ανακάτεψε τα μανιτάρια και ψήσε για ακόμα 7-8 λεπτά. Για τη σως ανακάτεψε στο μπλέντερ τα κάσιους, το ελαιόλαδο, το σκόρδο, την μαγιά μπύρας, το γάλα, τον χυμό λεμονιού, το πιπέρι, το αλάτι και την πάπρικα. Το αποτέλεσμα θα είναι μαι κρεμώδης σάλτσα. Ρίξε μέσα στα στραγγισμένα μακαρόνια σου την σάλτσα και ανακάτεψε καλά. Πρόσθεσε και τα μανιτάρια και ανακάτεψε. Πασπάλισε με λίγο βασιλικό και απόλαυσε!!

Πέμπτη: Crispy Tortilla Pizza

Υλικά: 4 τορτίγιας, Συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας, 1 φακελάκι μοτσαρέλα ή φέτα, Ελιές, 1 κρεμμύδι (κόκκινο ή λευκό), Πιπεριά (καυτερή ή κανονική), 4 μικρές ντομάτες

Εκτέλεση: Απλώνουμε την σάλτσα σε κάθε τορτίγια. Βάζουμε το τυρί σε λεπτά στρώματα και στη συνέχεια τα λαχανικά που τα έχουμε κόψει σε μικρά κομμάτια.
Τις βάζουμε να ψηθούν για 10-15 λεπτά στους 180 ° C – πρόσεξε να μην καούν.

Παρασκευή: Γεμιστά μανιτάρια

Υλικά: 12 μανιτάρια, 220 γρ. μπέικον, 2 κ.σ. ελαιόλαδο, 200 γρ. τυρί κρέμα, 3 κ.σ. φρέσκο σχοινόπρασο ψιλοκομμένο, 1 κ.γ. πάπρικα σε σκόνη, αλάτι και πιπέρι

Εκτέλεση: Ξεκίνα προθερμαίνοντας τον φούρνο στους 200 βαθμούς. Τηγάνισε σε λίγο λάδι ή και σε αντικολλητικό τηγάνι χωρίς λάδι το μπέικον μέχρι να γίνει τραγανό. Άφησέ το να κρυώσει και κόψ’το σε μικρά κομματάκια. Αν θέλεις κάτι πιο υγιεινό μπορείς να βάλεις γαλοπούλα.

Σε λίγο ελαιόλαδο ψήσε τα ψιλοκομμένα κομμάτια από τα μανιτάρια και βαλ’τα στην άκρη. Μην το παρακάνεις γιατί θα ψηθούν και στο φούρνο. Σε ένα μπολάκι ανακατέψτε το μπέικον ή τη γαλοπούλα, τα ψιλοκομμένα κοτσάνια των μανιταριών και τα υπόλοιπα υλικά. Βάλε λίγο από το μείγμα σε κάθε μανιτάρι. Ψήσε για 20 λεπτά στον φούρνο. Θα ξετρελαθείς με το πόσο νόστιμα θα είναι τα γεμιστά μανιτάρια σου.

Σάββατο: Ριζότο γαρίδας

Υλικά: μισό κιλό γαρίδες καθαρισμένες, 1 κ.σ. πάπρικα, 2 κ.γ. σκόρδο σε σκόνη, 1/2 κ.γ. πιπέρι καγιέν, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι, 1 κ.σ. ανάλατο βούτυρο, 4 φλ. κουνουπίδι τριμμένο, 1 φλ. γάλα, 1/2 φλ. τυρί κατσικίσιο τριμμένο, αλάτι και πιπέρι, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 3 σκελίδες σκόρδο λιωμένες, 4 φλ. ρόκα, αλάτι και πιπέρι

Eκτέλεση: Ξεκίνα φτιάχνοντας τις γαρίδες σου. Βάλ’τις σε μια σακούλα που κλείνει με zip και ρίξε μέσα το πιπέρι καγιέν, την πάπρικα, το σκόρδο σε σκόνη. Βάλε τη σακούλα στο ψυγείο και άφησέ την εκεί.

Για να φτιάξεις το κουνουπίδι απλά σε ένα μέτριο κατσαρολάκι λιώσε το βούτυρο σε μέτρια φωτιά. Πρόσθεσε το κουνουπίδι και μαγείρεψε για περίπου 2-3 λεπτά. Ρίξε μέσα το μισό γάλα και άφησε το “ρύζι” σου να βράσει. Συνέχισε το μαγείρεμα για περίπου 6-8 λεπτά μέχρι να απορροβηθεί το γάλα. Πρόσθεσε το υπόλοιπο γάλα και μαγείρεψε για άλλα 10 λεπτά. Ανακάτεψε μέσα και το τυρί και πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι. Σε ένα μεγάλο τηγάνι ζέστανε ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά. Πρόσθεσε το σκόρδο και σόταρε για 1 λεπτό. Πρόσθεσε τη ρόκα και σόταρε για 3-4 λεπτά. Ρίξε αλάτι και πιπέρι και βάλε το μείγμα σου στην άκρη. Στο ίδιο τηγάνι ζέστανε ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά και ρίξε μέσα τις γαρίδες. Τηγάνισε για 4-5 λεπτά. Σέρβιρε αμέσως βάζοντας σε κάθε πιάτο λίγο “ρύζι”, μερικές γαρίδες και λίγη ρόκα. Θα ενθουσιαστείς.

Κυριακή: Πένες με σάλτσα από κάσιους

Υλικά: μια μικρή κολοκύθα, 1/2 κρεμμύδι κομμένο σε ροδέλες, 2 σκελίδες σκόρδο, ελαιόλαδο, 3/4 φλ. ζωμό λαχανικών, 1/2 φλ. ωμά ανάλατα κάσιους τα οποία θα έχεις αφήσει σε νερό για 3-4 ώρες, 2 κ.σ. ελαιόλαδο, 450 γρ. πένες, αλάτι και πιπέρι

Εκτέλεση: Προθέρμανε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Σε ένα κομμάτι λαδόκολα και μέσα σε ταψάκι βάλε την κολοκύθα, το κρεμμύδι και το σκόρδο και πασπάλισε με ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι. Ψήσε για περίπου 35-45 λεπτά. Καλό είναι να ψήσεις ενώ το ταψάκι σου είναι καλυμένο. Βγάλε από τον φούρνο και άσε το ταψί σου καλυμένο για 10-15 λεπτά ακόμα.

Ρίξε μέσα σε μπλέντερ τον ζωμό λαχανικών, την κολοκύθα (μόνο την ψίχα της), το κρεμμύδι, το σκόρδο και τα κάσιους. Χτύπησε το μείγμα μέχρι να γινει κρεμώδες. Δοκίμασε και πρόσθεσε κι άλλο αλάτι και πιπέρι αν χρειάζεται. Βράσε τις πένες σου σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στη συσκευασία. Ρίξε μέσα στα ζυμαρικά σου αφού τα στραγγίσεις την σάλτσα σου και ανακάτεψε καλά. Σέρβιρε το πιάτο σου ζεστό.

 

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News