Το Μενου της εβδομάδας (15/06-21/06): Τι να φας από Δευτέρα έως Κυριακή!

By

Για να μην αγχώνεσαι για το τι θα μαγειρέψεις κάθε μέρα, σου έχω παρακάτω ένα υγιεινο, θρεπτικο μενού για όλες τις ημέρες της εβδομάδας από 15 Ιουνίου έως 21 Ιουνίου.

Δευτέρα: Χορτοφαγικό burger 

Υλικά για 4 άτομα: 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 1/2 κόκκινο κρεμμύδι ψιλοκομμένο, 1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη, μια κονσέρβα φασόλια χωρίς τα υγρά τους, 1 κ.σ. worcestershire sause, 1 κ.σ. μουστάρδα, 1 κ.γ. καυτερή σάλτσα, 1 κ.γ. πιπέρι, 1 αυγό ελαφρώς χτυπημένο, 3/4 φλ. φρυγανιά τριμμένη, 4 ψωμάκια για burger, κέτσαπ για το γαρνίρισμα, μουστάρδα για το γαρνίρισμα

Εκτέλεση: Ξεκίνα ζεσταίνοντας το λάδι σε τηγάνι σε μέτρια φωτιά. Ρίξε μέσα το κρεμμύδι και το σκόρδο και σώταρε για 3-4 λεπτά. Μετέφερέ τα σε ένα μπολ προκειμένου να κρυώσουν. Σε ένα μεγάλο μπολ λιώσε τα φασόλια με ένα πιρούνι. Πρόσθεσε την Worcestershire sauce, τη μουστάρδα, την καυτερή sauce, το πιπέρι και ανακατάτεψε καλά. Ρίξε μέσα και το κρεμμύδι και το σκόρδο. Πρόσθεσε το αυγό και τη φρυγανιά. Ανακάτεψε καλά.

Χώρισε το μείγμα σε 4 μέρη και φτιάξε 4 μπιφτέκια. Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι ή στο γκριλ βάλε τα μπιφτέκια και άφησέ τα για 4-5 λεπτά από κάθε μεριά. Βάλε τα μπιφτέκια στα ψωμάκια, πρόσθεσε λίγη μουστάρδα και λίγη κέτσαπ και σέρβιρε με μια πλούσια σαλάτα.

Τρίτη: Φακές 

Υλικά: 1/4 φλ.τσ. ελαιόλαδο, 1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο, 2 καρότα ψιλοκομμένα, 4 σκελίδες σκόρδο λιωμένες, 2 κ.γ. κύμινο, 1 κ.γ. κάρι σε σκόνη, 1/2 κ.γ. θυμάρι, 1 κονσέρβα χυμό ντομάτας ή φρέσκια ντομάτα τριμμένη, 1 φλ.τσ. φακές, 4 φλ.τσ. ζωμό λαχανικών, 2 φλ.τσ. νερό, 1 κ.γ. αλάτι, κόκκινο πιπέρι, μαύρο πιπέρι, 1 φλ.τσ. σπανάκι χωρίς τα κοτσάνια του, χυμό από 1/2 λεμόνι

Εκτέλεση: Ξεκίνα ζεσταίνοντας το λάδι σε μια κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά. Μόλις ζεσταθεί πρόσθεσε το κρεμμύδι και τα καρότα να μαγειρευτούν. Ανακάτευε συχνά και μόλις μαλακώσουν τα κρεμμύδια πρόσθεσε το σκόρδο, το κύμινο, το κάρι και το θυμάρι. Μετά από λίγο πρόσθεσε τις ντομάτες και μαγείρεψε για μερικά λεπτά ακόμα. Πρόσθεσε τις φακές, το ζωμό λαχανικών και το νερό. Ρίξε ένα κ.γ. αλάτι και λίγο κόκκινο πιπέρι. Πρόσθεσε και λίγο μαύρο πιπέρι, αύξησε τη θερμοκρασία και βράσε για περίπου 30 λεπτά με καλυμένη την κατσαρόλα με το καπάκι της.

Πάρε δυο φλ.τσ. από τη σούπα στο μπλέντερ. Χτύπα την μέχρι να γίνει εννιαία. Ρίξε τη λιωμένη σούπα πίσω στην κατσαρόλα και πρόσθεσε και το σπανάκι. Μαγείρεψε για ακόμα 5 λεπτά. Βγάλε την κατσαρόλα από τη φωτιά και ρίξε μέσα το λεμόνι. Δοκίμασε για να δεις αν θέλει λίγο περισσότερο αλάτι ή πιπέρι. Σέρβιρε αμέσως!

Tετάρτη: Σπαγγέτι Μπολονέζ

Υλικά για 2 άτομα: 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 3 κομμάτια μπέικο ψιλοκομμένα, 1 μεγάλο κρεμμύδι, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 1 καρότο ψιλοκομμένο, μισό ματσάκι σέλινο, 500 γρ. κιμά μοσχαρίσιο, 1 μεγάλο ποτήρι κόκκινο κρασί, 2×200 γρ. ντοματάκια σε κονσέρβα, 1 φρέσκο ή αποξηραμένο φύλλο δάφνης, αλάτι και μαύρο πιπέρι, 500 γρ. ταλιατέλες, τριμμένη παρμεζάνα

Εκτέλεση: Ξεκίνα ζεσταίνοντας το λάδι σε μια μεγάλη κατσαρόλα. Αφού ζεσταθεί ρίξε μέσα το μπέικον και άφησέ το μέχρι να χρυσαφίσει. Πρόσθεσε τα κρεμμύδια, το σκόρδο και το καρότο και άφησέ τα μέχρι να μαλακώσουν. Αύξησε τη θερμοκρασία και πρόσθεσε τον κιμά. Άφησέ τον να ασπρίσει λίγο και έπειτα ρίξε μέσα το κρασί. Θέλεις να μειωθεί το κρασί κατά το 1/3. Μείωσε τη θερμοκρασία και ρίξε μέσα την ντομάτα και το σέλινο.

Κλείσε την κατσαρόλα με το καπάκι της και άφησέ τον κιμά σου να μαγειρευτεί σε χαμηλή φωτιά για 1 με 1 1/2 ώρα ανακατεύοντας που και που. Σε μια άλλη κατσαρόλα ζέστανε αλατισμένο νερό και μαγείρεψε τις ταλιατέλες σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στη συσκευασία. Στράγγισέ τις και ξεκίνα το σερβρίρισμα.

Οι Ιταλοί σερβίρουν ως εξής την bolognese: Πρώτα βάζουν τα μακαρόνια στο πιάτο, πασπαλίζουν με παρμεζάνα, προσθέτουν τον κιμά και τελειώνουν πάλι με παρμεζάνα και λίγο μαύρο πιπέρι. Έτσι ακριβώς την έκανα και εγώ!

Πέμπτη: Σουβλάκι με γύρο χοιρινό και τζατζίκι σπιτικό

Παρασκευή: Πίτσα πεπερόνι

Υλικά: 2 φλ. τυρί μοτσαρέλα, 3/4 φλ. αλεύρι αμυγδάλου, 1 κ.σ. ψύλλιο σε σκόνη (θα βρεις σε καταστήματα με βιολογικά τρόφιμα), 3 κ.σ. τυρί κρέμα, 1 μεγάλο αυγό, 1 κ.σ. μείγμα ιταλικών μπαχαρικών, 1/2 κ.γ. αλάτι, 1/2 κ.γ. πιπέρι για το topping: 1 φλ. τυρί μοτσαρέλα, 1/2 φλ. σάλτσα ντομάτας, 16 φέτες πεπερόνι, ρίγανη

Εκτέλεση: Ξεκίνα προθερμαίνοντας τον φούρνο στους 200 βαθμούς. Λιώσε σε μπεν μαρί ή στον φούρνο μικροκυμάτων 2 φλ. μοτσαρέλα. Πρόσθεσε 3 κ.σ. τυρί κρέμα και 1 αυγό και χτύπα το μείγμα καλά. Πρόσθεσε το αλεύρι, την 1 κ.σ. ψύλλιο, τα μπαχαρικά, το αλάτι και το πιπέρι και ανακάτεψε καλά.

Άπλωσε το μείγμα σε ένα στρογγυλό ταψάκι. Ψήσε για 10 λεπτά από τη μια μεριά και γύρισε τη ζύμη σου και από την άλλη. Βγάλε από τον φούρνο και άπλωσε πάνω την σάλτσα ντομάτας, την μοτσαρέλα και το πεπερόνι. Ψήσε για άλλα 3-5 λεπτά. Αν θέλεις πασπάλισε και με ρίγανη. Σέρβιρε. Κάθε κομμάτι από αυτήν την πίτσα έχει 335 θερμίδες αν σκεφτούμε ότι η πίτσα θα κοπεί στα 6 και όχι στα 8 κομμάτια.

Σάββατο: Κόκκινες πιπεριές με μανιτάρια και κουκουνάρι

Κυριακή: Ριζότο γαρίδας

Υλικά: μισό κιλό γαρίδες καθαρισμένες, 1 κ.σ. πάπρικα, 2 κ.γ. σκόρδο σε σκόνη, 1/2 κ.γ. πιπέρι καγιέν, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, αλάτι και πιπέρι, 1 κ.σ. ανάλατο βούτυρο, 4 φλ. κουνουπίδι τριμμένο, 1 φλ. γάλα, 1/2 φλ. τυρί κατσικίσιο τριμμένο, αλάτι και πιπέρι, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 3 σκελίδες σκόρδο λιωμένες, 4 φλ. ρόκα, αλάτι και πιπέρι

Εκτέλεση: Ξεκίνα φτιάχνοντας τις γαρίδες σου. Βάλ’τις σε μια σακούλα που κλείνει με zip και ρίξε μέσα το πιπέρι καγιέν, την πάπρικα, το σκόρδο σε σκόνη. Βάλε τη σακούλα στο ψυγείο και άφησέ την εκεί.

Για να φτιάξεις το κουνουπίδι απλά σε ένα μέτριο κατσαρολάκι λιώσε το βούτυρο σε μέτρια φωτιά. Πρόσθεσε το κουνουπίδι και μαγείρεψε για περίπου 2-3 λεπτά. Ρίξε μέσα το μισό γάλα και άφησε το “ρύζι” σου να βράσει. Συνέχισε το μαγείρεμα για περίπου 6-8 λεπτά μέχρι να απορροβηθεί το γάλα. Πρόσθεσε το υπόλοιπο γάλα και μαγείρεψε για άλλα 10 λεπτά. Ανακάτεψε μέσα και το τυρί και πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι. Σε ένα μεγάλο τηγάνι ζέστανε ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά. Πρόσθεσε το σκόρδο και σόταρε για 1 λεπτό. Πρόσθεσε τη ρόκα και σόταρε για 3-4 λεπτά. Ρίξε αλάτι και πιπέρι και βάλε το μείγμα σου στην άκρη. Στο ίδιο τηγάνι ζέστανε ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά και ρίξε μέσα τις γαρίδες. Τηγάνισε για 4-5 λεπτά.

Σέρβιρε αμέσως βάζοντας σε κάθε πιάτο λίγο “ρύζι”, μερικές γαρίδες και λίγη ρόκα. Θα ενθουσιαστείς.

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς Περιποίηση

H αλήθεια που κανείς δεν σου είπε: Πώς προκαλείται η κυτταρίτιδα και πώς θα την εξαφανίσεις μια για πάντα

Το μεγάλο βάσανο όλων των γυναικών αυτή την εποχή είναι η κυτταρίτιδα. Ωστόσο ειδικοί ερευνητές αποκαλύπτουν κάτι που δεν...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
Aδυνάτισμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σταματίνα Τσιμτσιλή: Με αυτή τη δίαιτα χάνει 2-3 κιλά πολύ γρήγορα!

Το αναλυτικό πρόγραμμα διατροφής της! «Ακολουθήστε τη δίαιτα αυτή και θα με θυμηθείτε!» μας παροτρύνει η Σταματίνα Τσιμτσιλή και...
Διαβάστε Περισσότερα