Βάλε το κολοκύθι στην καθημερινότητά σου! (Οι λόγοι για να το κάνεις είναι άπειροι)

By

Μπορεί να μην το αγαπούν πολλοί αλλά προσωπικά το λατρεύω και μιας και το έφαγα πολύ στις διακοπές μου (και έχω πάθει ένα είδος εθισμού μαζί του) είπα να σου μιλήσω για την απίστευτη διατροφική του αξία μπας και σε πείσω να το βάλεις στο τραπέζι σου.


kl_kolokythi01

Θα αρχίσω από τα βασικά που είναι πως ένα φλιτζάνι κολοκύθι περιέχει 36 θερμίδες ενώ τρώγοντά το παίρνεις το 10% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών. Το θετικό τους είναι πως πέραν του ότι έχουν λίγες θερμίδες δεν μπορείς να φας πολλά μιας και σε χορταίνουν γρήγορα.

Οι φυτικές ίνες του κολοκυθιού βοηθούν στη διατήρηση της χαμηλής χοληστερίνης, αποτρέπουν την δυσκοιλιότητα, δαιτηρούν σε χαμηλά επίπεδα το σάκχαρο στο αίμα και βοηθούν στην καλύτερη πέψη του οργανισμού. Τέλος, η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες εμποδίζει τις καρκινογόνες τοξίνες να εγκατασταθούν στο μεγάλο έντερο.

kl_kolokythi02

Τα θρεπτικά συστατικά του…

Το κολοκύθι περιέχει νερό, βιταμίνη C και A, φυλλικό οξύ, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Οι βιταμίνες C και A πέρα από το ότι είναι πολύ δυνατά αντιοξειδωτικά, έχουν και αντιφλεγμονώδη ρόλο. Το μαγνήσιο και το φυλλικό οξύ από την άλλη μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακού ή εγκεφαλικού επεισοδίου. Το κάλιο βοηθά στη διατήρηση της χαμηλής αρτηριακής πίεσης ενώ μαζί με το μαγνήσιο βοηθούν στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος.

Διατήρησε τα θρεπτικά συστατικά του και μετά το μαγείρεμα…

Η προετοιμασία των λαχανικών είναι πολύ σημαντική για τη διατήρηση των θρεπτικών συστατικών τους. Πλύν’τα καλά πριν τα μαγειρέψεις με κρύο νερό κα αφαίρεσε τα περιττά κομμάτια τους. Απόφυγε όσο μπορείς το ξεφλούδισμα γιατί ακριβώς κάτω από τη φλούδα βρίσκονται κυρίως οι φυτικές ίνες και τα ανόργανα άλατα. Ο καλύτερος τρόπος για να τα μαγειρέψεις είναι στον ατμό καθώς αυτός είναι που κλειδώνει τις θρεπτικές ουσίες και δεν τις αφήνει να φύγουν.

kl_kolokythi03

Το τηγάνισμα από την άλλη επιτρέπει να συντηρηθούν οι φυτικές θρεπτικές ουσίες. Κόψε τα κολοκύθια σου σε λεπτές φέτες έτσι ώστε να μειωθεί ο χρόνος μαγειρέματος (που αποτελεί εχθρό των θρεπτικών συστατικών). Μαγείρεψε για μερικά λεπτά χρησιμοποιώντας λίγο λάδι και θα διατηρήσεις τα κολοκυθάκια σου υγιεινά και θρεπτικά.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News

post-image
ΔΙΑΤΡΟΦΗ Σωστή διατροφή

Η διάσημη ηθοποιός Vanessa Hudgens κάνει αυτή τη διατροφή και νιώθει πολύ πιο υγιής!

Αυτό που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως δεν κάνει τη συγκεκριμένη διατροφή για να χάσει βάρος! Απλά για...
Διαβάστε Περισσότερα