Βασιλόπιτα: Το πρωτοχρονιάτικο γλύκισμα με τη μεγάλη θρεπτική αξία

By

Όλα τα ζαχαροπλαστεία αυτές τις μέρες έχουν βγάλει στις βιτρίνες τους, βασιλόπιτες. Άλλες είναι με σοκολάτα, άλλες με την παραδοσιακή άχνη από πάνω κι άλλες πάλι σαν τσουρέκι. Όλες αυτές είναι ένας δυναμίτης θερμίδων. Γι’ αυτό καλό είναι να μην τρως δυο δυο τα κομμάτια, όσο νόστιμη κι αν είναι.

Εγώ δεν είμαι φαν της βασιλόπιτας, ωστόσο επειδή έχω αρκετές φίλες και φίλους που θέλουν να μάθουν πόσες θερμίδες έχει ένα κομμάτι ή αν αληθεύει η άποψη ότι έχει μεγάλη διατροφική αξία, έκανα το ρεπορτάζ μου ρωτώντας τους ειδικούς. Τι είναι τελικά η βασιλόπιτα; Μία βόμβα λιπαρών συστατικών ή ένα γλύκισμα με ευεργετικά οφέλη; Μετά το ρεπορτάζ που έκανα θα δεις παρακάτω, τα υπέρ και τα κατά του πρωτοχρονιάτικου γλυκίσματος.

va3

Ένα κομμάτι βασιλόπιτα των 80-100 γραμμαρίων αποδίδει κατά μέσο όρο 350-500 θερμίδες ανάλογα με το αν πρόκειται για βασιλόπιτα τύπου κέικ ή τσουρέκι. Η βασιλόπιτα τσουρέκι είναι λίγο χαμηλότερη σε θερμίδες. Γι’ αυτό θα σου πρότεινα να την προτιμήσεις αν είσαι σε δίαιτα ή δε θέλεις να πάρες παραπανίσια κιλά. Η υψηλή θερμιδική αξία της βασιλόπιτας οφείλεται στην παρουσία των λιπαρών και της ζάχαρης.

Το παραδοσιακό αυτό γλύκισμα είναι πλούσιο σε κορεσμένο λίπος λόγω του βούτυρου που περιέχει. Βέβαια σε περίπτωση που για τη συνταγή χρησιμοποιήσεις μαργαρίνη αντί για βούτυρο, η περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος μειώνεται.

va2
Η βασιλόπιτα είναι πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας λόγω των ασπραδιών των αυγών και του γάλακτος που περιέχει. Οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας είναι απαραίτητες τόσο για την ανάπτυξη όσο και για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας, ειδικά αν γυμνάζεσαι.

Επιπρόσθετα η προσθήκη πορτοκαλιού στη συνταγή εμπλουτίζει τη βασιλόπιτα σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, συμβάλλει στη σύνθεση κολλαγόνου και έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση ενάντια στην καταστροφή των κυττάρων. Επίσης η μαστίχα Χίου που περιέχεται σε κάποιες συνταγές έχει αντιμικροβιακή, αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Συμπέρασμα: Η βασιλόπιτα μπορεί να περιέχει αρκετές θερμίδες και λιπαρά, ωστόσο η μέτρια κατανάλωσή της θα σου προσφέρει και κάποια ευεργετικά θρεπτικά συστατικά.

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News