10+1 Fitness Tips για το 2020, που πρέπει να ξέρεις!

By

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι ή ακόμα κι αν γυμνάζεσαι χρόνια. 

1. Η προπόνηση αντιστάσεων ή τα “βάρη, είναι η μορφή προπόνησης που γυμνάζει το μυοσκελετικό σύστημα και που δίνει σχήμα στο σώμα σου. Είναι η μόνη που μπορεί να διαμορφώσει το σώμα με τον τρόπο που θέλετε και μπορεί στη ουσία να επανασχεδιάσει τις αναλογίες σου.

2. Η καρδιοαναπνευστική προπόνηση είναι η μορφή προπόνησης που γυμνάζει την καρδιά και τους πνεύμονες και βελτιώνει τα επίπεδα της γενικότερης υγείας. Αρκετές οι εργοφυσιολογικές προσαρμογές για κάθε μορφή άσκησης…παρόλα αυτά καμία αναφορά σχετική με την αερόβια άσκηση, ως η άσκηση που “αδυνατίζει”.

3. Η πρωτείνη είναι το απαραίτητο δομικό στοιχείο των μυϊκών ινών. Μπορείς να την προσλάβεις μέσω της διατροφής σου από τρόφιμα όπως το κοτόπουλο, τα αυγά, τα ψάρια κτλ Ως απαραίτητο δομικό συστατικό που είναι, δεν γίνεται να μην συμπεριλαμβάνεται στη διατροφή κανενός και για μεγαλύτερη ακρίβεια σε κάθε γεύμα της ημέρας.

4. Η βασικότερη ίσως προπονητική αρχή είναι αυτή της προοδευτικότητας και ακόμα πιο συγκεκριμένα η προοδευτική αύξηση της επιβάρυνσης”. Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι το βάρος που σηκώνεις για να πραγματοποιήσεις μία άσκηση δεν μπορεί να μένει συνεχώς σταθερό…θα πρέπει βαθμιαία να αυξάνεται, ώστε να υπάρχουν διαρκώς νέες νευρομυϊκές προσαρμογές κι επομένως να βλέπεις συνέχεια πρόοδο και αποτέλεσμα.

5. Full body routine ή split routine; Τι σύστημα προπόνησης; German volume, 10×10, 5×5, heavy duty ή drop sets, negative; Είναι πολλές από τις ερωτήσεις σχετικές με τη δομή της προπόνησης και τον προγραμματισμό της που απασχολούν πολλούς καθημερινά. Ασχολήσου με τα βασικά, άρχισε από το άλφα κι αν και όταν χρειαστεί να αλλάξεις γράμμα τότε ή κάνε μια σταδιακή μετάβαση ή απευθύνσου σε κάποιον που ξέρει την αλφαβήτα για να σε οδηγήσει. Πάντως το full body και το double progressive, είναι το γράμμα άλφα. Να θυμάσαι ωστόσο, ότι δεν είναι απαραίτητο να μάθεις την αλφαβήτα, όποιος/α κι αν είσαι… είναι όμως ζωτικής σημασίας οι “σωστοί χειρισμοί” του γράμματος.

6. Μην περιμένεις να δεις αποτέλεσμα με μία προπόνηση ή με μία εβδομάδα προπόνησης. Τα αποτελέσματα έρχονται με συστηματική προπόνηση εβδομάδων και μηνών. Η συνέπεια ανταμοίβει.

7. Δεν μπορεί μία γυναίκα να γίνει τεράστια, κάνοντας προπόνηση και σωστή διατροφή. Ούτε ένας άνδρας όμως επίσης μπορεί να γίνει ο Hulk, με σωστή προπόνηση και διατροφή. Οι γυναίκες σταματήστε να ανησυχείτε για τέτοια θέματα μια και καλή, μιας και δεν έχετε τις ορμονικές προδιαγραφές. Οι άνδρες, σταματήστε επίσης να φοβάστε μην αλλάξει η γκαρνταρόμπα σας και δεν έχετε όσα χρήματα χρειάζεστε για να την αλλάξετε…δεν υπάρχει περίπτωση, η γνώση της βιοχημείας που απαιτείται για κάτι τέτοιο, δεν διατίθεται μαζί με ένα πρόγραμμα προπόνησης, όσο καλοσχεδιασμένο κι αν είναι.

8. Αν κάνεις προπόνηση και διατροφή και η ζυγαριά παραμένει ίδια ή ακόμα και αυξάνεται, αλλά τα ρούχα σου είναι πλέον φαρδιά, να χαίρεσαι και μάλιστα να χαίρεσαι πολύ κι όχι να στεναχωριέσαι και να αγχώνεσαι. Είναι απόδειξη ότι έχεις χάσει λίπος κι έχεις προσθέσει μυϊκή μάζα. Η μυϊκή μάζα είναι πυκνότερη από το λίπος, άρα βαρύτερη, καταλαμβάνει όμως μικρότερη επιφάνεια.

9. Εάν θέλεις να έχεις εμφανείς κοιλιακούς, πρέπει να φροντίσει; για δύο πράγματα: να μειώσετε το περιττό λίπος και να γυμνάσετε τους μύες τις περιοχής. Το περιττό λίπος για να αποδομηθεί χρειάζεται μία διατροφική προσέγγιση με τέτοιον στόχο. Αντίστοιχα, η εκγύμναση των κοιλιακών μυών απαιτεί την εφαρμογή ενός προπονητικού προγράματος που να προσεγγίζει καταλλήλως το θέμα.

10. Σε περίπτωση που δεν γυμνάζεσαι και για την ακρίβεια δεν κάνεις προπόνηση αντιστάσεων ή όπως είπαμε και στην αρχή, προπόνηση με βάρη κι έχεις την εντύπωση ότι είσαι πολύ ογκώδης, άρα και δεν επιθυμείς να κάνεις προπόνηση αντιστάσεων για να μην γίνεις μεγαλύτερος/η, πρόσεξε. Η εντύπωση που έχεις προέρχεται από το περιττό λίπος που βρίσκεται στον υποδόριο ιστό σου. Έχεις αρκετό περιττό λίπος, όχι αρκετούς μύες. Όχι απλά πρέπει να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι με βάρη, επιβάλλεται. Είναι ο μόνος τρόπος για να αλλάξετιςτη δομή του σώματός σοθ και κατεπέκταση να βελτιώσεις και την υγεία σου.

Bonus Tip: κάθε μορφής άσκηση έχει τα ευεργετικά της ωφέλη στον οργανισμό μας. Όταν μιλάμε για βελτίωση υγείας και παράλληλη διαμόρφωση σώματος όμως, η προπόνηση αντιστάσεων είναι μονόδρομος. Κάποιες μορφές της σε “μοντέρνα” εκδοχή μπορούν να έχουν αποτέλεσμα επικουρικά ή σε αρχικά στάδια. Οι μπράρες, οι αλτήρες και τα μηχανήματα αντίστασης είναι όμως ο κύριος σκελετός για να φτάσετε εκεί που θέλετε. ΠΡΟΣΟΧΗ: για να φτάσεις…από κει και πέρα τα είδη και το περιεχόμενο της προπόνησής σου μπορούν να αλλάξουν δραματικά!!!

Λευτέρης Φυντικάκης, Coach-Trainer, Dip.PhE/SN/PhC, DPESS

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Eίσαι αρχάρια στο βάψιμο φρυδιών: Δες τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για ombre βάψιμο

To να αποκτήσεις τέλεια σχηματισμένα και βαμμένα φρύδια δεν είναι εύκολη υπόθεση – ή τουλάχιστον αυτό πίστευα μέχρι πρόσφατα....
Διαβάστε Περισσότερα