Οι κανόνες της προπόνησης που πρέπει να ακολουθήσεις αν υποφέρεις από μυϊκό πόνο!

By

Έχει συμβεί σε όλους μας και αν είσαι από αυτούς που προπονούνται σκληρά τότε κατά πάσα πιθανότητα θα σου ξανασυμβεί κάποια στιγμή. Πρέπει, όμως, ένας τέτοιος πόνος να σε κάνει να σταματήσεις την προπόνηση;

Δες τι πρέπει να κάνεις για να ανακουφίσεις τους μύες σου.

Υπάρχουν πολλές θεωρίες για την προέλευση του μυϊκού πόνου, όπως η οξίνιση του μυός με τη συσσώρευση γαλακτικού οξέος (λακτάσης) και η υπεραιμία, που προκαλούνται από μικρές ρήξεις (μικροτραύματα) στους δίσκους Ζ του μυϊκού ιστού. Η απότομη πέδηση, το σκι στην πλαγιά, οι ασυνήθιστες κινήσεις ή τα υπερβολικά βάρη είναι όλα κοινές αιτίες για μυϊκές ρήξεις. Αυτές οι ρήξεις στις μυϊκές ίνες δημιουργούν φλεγμονή και οδηγούν σε οίδημα του μυός.

Μπορεί να μην αισθάνεσαι τον πόνο για ώρες μετά τη ρήξη αλλά αυτός κάνει την εμφάνισή του περίπου μια μέρα μετά την προπόνησή σου. Τα κακά νέα είναι πως θα κρατήσει από 7-10 μέρες. Τα καλά νέα είναι πως δεν είναι επιβλαβής, είναι απλώς ενοχλητικός, και όσο καλύτερη φυσική κατάσταση αποκτάς, τόσο πιο γρήγορα οι μυϊκές ίνες θα αναπλαστούν.

kl_myes01

Να τι πρέπει να κάνεις μόλις αισθανθείς κάποιον μυϊκό πόνο…

Ζεστά επιθέματα

Ένα ζεστό αφρόλουτρο με πρόσθετα, όπως πευκοβελόνες ή δεντρολίβανο μπορούν να ανακουφίσουν τον πόνο και να βοηθήσουν να απαλλαγείς γρήγορα από αυτόν. Οι θερμαντικές αλοιφές επίσης κάνουν καλό.

Συνέχισε πιο αργά, αλλά μη σταματάς

Πριν ξαπλώσεις στον καναπέ και δεν το κουνήσεις μέχρι να σου περάσει ο πόνος, άκου τους ειδικούς. Συνέχισε την προπόνηση, αλλά χωρίς υψηλή ένταση, με κινήσεις ήρεμες και ελεγχόμενες. Το περπάτημα ή το ελαφρύ τρέξιμο είναι τέλειες δραστηριότητες: η ροή του αίματος και η αυξημένη πρόσληψη οξυγόνου θα παρέχουν θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο στους καταπονημένους μύες. Οι μυϊκοί πόνοι σου θα ανακουφιστούν ή και θα εξαφανιστούν εντελώς στην καλύτερη περίπτωση.

kl_myes02

Τι δεν πρέπει να κάνεις όταν έχεις μυϊκούς πόνους…

Μασάζ

Πολλοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι το μασάζ είναι αποτελεσματικό για τους μυϊκούς πόνους. Ωστόσο, οι ειδικοί λένε ότι τα μασάζ δεν συμβάλλουν, αλλά μπορούν να καθυστερήσουν πραγματικά την αποκατάσταση των μυϊκών πόνων, διότι προκαλούν έναν πρόσθετο ερεθισμό στους μύες. Άσε τη φύση να κάνει τη δουλειά που τόσο καλά ξέρει να κάνει.

Έντονη άσκηση

Καλό είναι να απέχεις από την υπερβολική ένταση ενώ το σώμα σου προσπαθεί να ανακτήσει δυνάμεις από τη μυϊκή καταπόνηση, αλλιώς μπορεί να επιδεινώσεις την κατάσταση σε σημείο να προκαλέσεις ένα νέο τραυματισμό.

Δεν χρειάζεσαι γιατρό για να “γιατρέψεις” έναν μυικό πόνο. Αν, παρόλα αυτά, δεν περάσει μέσα σε 10 μέρες καλό είναι να επισκεφτείς κάποιον.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News

post-image
FITNESS Κάψε θερμίδες

Συχαίνεσαι τα squats; Δες τι μπορείς να κάνεις εναλλακτικά για να γυμνάσεις πόδια και οπίσθια!

Κι όμως, υπάρχουν άνθρωποι -ανάμεσά τους και εγώ- που δεν αγαπούν τα καθίσματα (squats) είτε γιατί απλά δεν τους...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
Aδυνάτισμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σταματίνα Τσιμτσιλή: Αυτή είναι η διατροφή που ακολούθησε και εξαφάνισε τα περιττά κιλά και το λίπος!

Είναι από τις γυναίκες που δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν. Το έχει παραδεχτεί και την συμπονώ να σου...
Διαβάστε Περισσότερα