True Story: Ο αγώνας της σωστής διατροφής και όλα τα tips για να βγεις νικήτρια!

By

Ναι! Ναι! Τώρα πια μπορώ να μιλήσω εκ πείρας έχοντας 2 κορίτσια, την 7 ετών Σάρρα και την 9 μηνών Άντρια.

Οι σωστές διατροφικές συνήθειες για τα κορίτσια μου, από τον 7 με 8 μήνα που τρέφονται και με άλλες τροφές εκτός από το γάλα (μητρικό ή συμπλήρωμα), είναι ότι πιο σημαντικό! Συνήθειες που υποσυνείδητα θα είναι βασικές γραμμές διατροφής σε όλη τους τη ζωή.

Ανακάλυψα ότι οι “καταγραφές” παίζουν σοβαρότατο ρόλο στην πορεία… Ώπως επίσης ότι τα παιδιά μετά το πρώτο έτος της ηλικίας τους, αρχίζουν να έχουν διαφορετική διατροφική συμπεριφορά. Οι προτιμήσεις και οι ανάγκες τους αλλάζουν. Μπορεί και από εβδομάδα σε εβδομάδα. Εγώ επιλέγω και τους προσφέρω μια ποικιλία από θρεπτικές τροφές και τα “αφήνω” να κάνουν τις δικές τους επιλογές.

8 μηνών +

Ο ερχομός τους ήταν ανεκτίμητο δώρο για ‘μένα! Και η κάθε μέρα τους ξεχωριστά – ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια ανάπτυξης τους – μια μεγάλη περιπέτεια που με διδάσκει τόσα πολλά! Πριν από τα πρώτα βηματάκια που είναι ένας θρίαμβος γι’ αυτά, έρχεται μια εξίσου σημαντική κατάκτηση: Η ανακάλυψη των τροφών και ο “πειραματισμός” να τρώνε μόνα τους! Μεγάλες στιγμές! Απείρου κάλλους και καταπληκτικών εικόνων!

Μπορώ να παρατηρώ και να απολαμβάνω με τις ώρες το μωρό μου να προσπαθεί να πιάσει το κουταλάκι της, να δοκιμάζει γευσουλες και τροφες φέρνοντας τες με τα χεράκια του στο στόμα του, πότε με ορμή και ενθουσιασμό και πότε με δισταγμό παίρνοντας φατσούλες ευχαρίστησης, ξαφνιάσματος, αποστροφής σε ξινές ή παράξενες γεύσεις.

Κινήσεις που οδηγούν στην ανεξαρτησία του! Θεωρώ ότι η αυτονομία είναι ζωτικής για την αναπτυξιακή του εξέλιξη. Λατρεύω να ενθαρρύνω το μωρό μου να προσπαθεί να μάθει να τρώει μόνο του, παρά τον χαμό που προκύπτει, μιας και για τα μωράκια όοοοολα είναι παιχνίδι !!! Αδιαφορώ πλήρως για τον χαμούλη! Φυσικά και η κάθε μαμά βρίσκει τον τρόπο της σε αυτήν την περιπέτεια.

Μερικά από τα κόλπα μου

  • Ένα από τα “κόλπα μου” είναι το πλαστικό μπολάκι με ζωγραφισμένα αγαπημένα κινούμενα σχέδια, γιατί η μικρή νεράιδα προσπαθεί να το “καθαρίσει” για να τα δει στον πάτο!
  • Τρώμε και παρέα σαν παιχνίδι όταν βαριέται !
  • Κόβω την τροφή σε φετούλες ή κυβάκια και την προτρέπω να με ταΐσει στο στόμα. Μασάω την κάθε μπουκιά με ενθουσιασμό και στη συνέχεια την ενθαρρύνω να ταΐσει τον εαυτό της. Ως γνωστόν τα παιδιά μιμούνται!

Το να συνεχίζω να το ταΐζω ακόμα κι όταν μπορεί σταδιακά μόνο του, σίγουρα λερώνεται λιγότερο, τελειώνει πιο γρήγορα, και βέβαια ελέγχω τι, πως και πόσο τρώει. Επιπλέον φίλες μου, σκεφτείτε ότι έτσι εξασφαλίζουμε λίγο περισσότερο ελεύθερο χρόνο στο φορτωμένο πρόγραμμά μας !

Βασική αρχή για εμένα: τα παιδιά πρέπει καθημερινά να παίρνουν τροφές και από τις τεσσερις κύριες ομάδες τροφών (γαλακτοκομικά/γάλα,άμυλο/υδατάνθρακες/φρούτα/λαχανικά,πρωτεΐνες/κρέας)

Έρευνες έχουν δείξει πως παιδιά με “ελλιπή” ή “λανθασμένη” διατροφή έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες μεγαλώνοντας να παρουσιάσουν,καρδιοπάθειες, διαβήτη, ζάχαρο κλπ

Γαλακτοκομικά/γάλα

Το γάλα είναι η βασική τροφή για το παιδί. Συστήνεται η καθημερινή κατανάλωση γύρω στα 300ml/ μέρα ώστε να του παρέχεται η κατάλληλη ποσότητα ασβεστίου που του είναι απαραίτητη. Αυτή η ποσότητα γάλακτος μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί με: 1 ποτήρι γάλα (μπουκάλι) και 1 μικρό κεσεδάκι γιαούρτι ή 1 φέτα τυρί. Βέβαια ανάλογα το παιδί και την όρεξη του. Η πίεση δεν ωφελεί ούτε τη μαμά, ούτε το παιδάκι!

Προσωπικά έχω τον σύμμαχό μου, για να μην ανησυχώ αν συμπληρώνει το μωρό μου τις διατροφικές του ανάγκες και δεν είναι άλλο από το NAN OPTIPRO 2Η χαμηλή πρωτεΐνη (σωστή ποσότητα αλλά υψηλή ποιότητα) του NAN OPTIPRO 2 συνεισφέρει στην υγιή ανάπτυξη του βρέφους και στη σωστή πρόσληψη βάρους όσο μεγαλώνει ενώ ο υπόλοιπος εμπλουτισμός (σίδηρος, βιταμίνη D, Βιταμίνες συμπλέγματος Β, κλπ) βοηθά το παιδί να παίρνει ότι χρειάζεται ακόμη και αν «…δεν καταλήγουν όλα στην κοιλίτσα του». Δεν σταματάμε όμως εδώ. Με το που η Άντρια γίνει 1 έτους, θα πάρουμε το NAN OPTIPRO 3, για να διασφαλίσω την υγιή ανάπτυξη της!

Yδατάνθρακες/ άμυλο

Μάλλον τα αγαπημένα των περισσότερων παιδιών. Γλυκοπατάτα (βιταμίνη C) και – όχι τηγανητές -, ρύζι, κριθαράκι, μακαρόνια, (προτιμώ ολικής άλεσης), αρακάς, μπισκοτάκια με χαμηλά λιπαρά, δημητριακά (πλούσιο σε σίδηρο), βρώμη.

Φρούτα/λαχανικά

Τα αγαπώ τα λαχανικά και τα φρούτα! Δίνουν χρώμα και γεύση στο πιάτο γεύμα του παιδιού, είναι πλούσια σε βιταμίνες, άλατα και φυτικές ίνες. Η Σάρρα μου (7 ετών) και η Άντρια (9 μηνών) απολαμβάνουν καθημερινά πάντα μπανάνα, μήλο και φρούτα με το χεράκι τους και σαν παιχνίδι πάνω στο τραπεζάκι της η μικρή μου (με κάποια βέβαια που δεν διατρέχει κίνδυνο να πνιγεί) όπως και με το καρότο! Τα λαχανικά τους τα δίνω ωμά ή στον ατμό, ή ελάχιστα βρασμένα, για να έχουν όλες τις απαραίτητες βιταμίνες! Ναι μεν αλεσμένα μέχρι και ενός έτους, μετά ολόκληρα αλλά ποτέ σε χυμούς.

Η χορτόσουπα είναι το αγαπημένο γεύμα της Άντριας μου (9 μηνών): Κολοκυθάκι,καρότο,σέλερι,μπρόκολο,λίγη φρέσκια ντομάτα χωρίς φλυδα, πατατούλες, μισό κουταλάκι φρέσκο λάδι (και συμπληρώνω εναλλάξ στις μέρες λίγο κρεατάκι ή κοτόπουλο ή ψαράκι)

Πρωτεΐνες

Από κρεατικά τις περισσότερες φορές προτιμώ στήθος κοτοπουλο και λιγότερες μαλακό κομμάτι μοσχάρι. Τα όσπρια τακτικά 2-3φορές την εβδομάδα ώστε να μάθουν τα παιδιά να τα τρώνε από μικρή ηλικία.

Και όσο κάνουν τις δοκιμές τους,  εξερευνούν και ανακαλύπτουν τις νέες τροφές, σίγουρα όλες τις φορές δεν καταφέρνουμε να κάνουμε ολόκληρο γεύμα! Καταλαβαίνεις… αφού πασαλείψει μαλλιά, ρούχα, μούτρα ή εκτοξεύσει σχεδόν σε όλη την κουζίνα ή επάνω μου το φαγητό της αδιαφορώντας για το τραπεζάκι ή το πιάτο της, και πάλι δεν ανησυχώ.

Λέω…

  • Όχι στη ζάχαρη (υπάρχει ούτως ή άλλως σε διάφορες τροφές είτε φυτική είτε “κρυμμένη”) και στο αλάτι (ισχύει το ίδιο)
  • Ναι στο σπιτικό μαγειρεμένο φαγητό
  • Ναι στο φρέσκο ώμο λάδι με μέτρο
  • Όχι στα λαδερά και τηγανητά φαγητά

Extra Tip: Τα παιδιά πολύ σύντομα “θα γνωρίσουν” και τροφές βλαβερές (σοκολάτες, γαριδάκια κλπ)! Αναπόφευκτο. Η πλήρης απαγόρευση μπορεί φέρει αντίθετα αποτελέσματα.

• Δεν χρησιμοποιώ το φαγητό σαν ανταμοιβή για κάτι άλλο

• Όταν δοκιμάζουν κάτι και δεν τους αρέσει δεν πιέζω. Αφήνω να το ξεχάσουν για λίγες μέρες και δοκιμάζουμε την ίδια τροφή ξανά.

• Δεν ξεχνάμε το νερό

• Από πολύ νωρίς έπαιρνα τη Σάρρα μαζί μου στο σούπερ μάρκετ να ψωνίσουμε, όπως και την  ενθάρρυνα να βοηθήσει στην διαδικασία προετοιμασίας του φαγητού. Τα παιδιά εκπαιδεύονται παό μικρά στη σωστή διατροφή!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ  

NAN OPTIPRO 3

Πολλές φορές το γεύμα του μωρού σου είναι μία περιπέτεια. Απόλαυσε τη! Το NAN OPTIPRO 3 είναι ο σύμμαχος σου που συμπληρώνει τις διατροφικές του ανάγκες. Δοκίμασε το! http://bit.ly/forsakenfood

Posted by Nestlé Baby Club on Friday, 2 February 2018

Το παρόν άρθρο έχει χορηγηθεί από την εταιρεία NESTLE ΕΛΛΑΣ Α.Ε.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News

post-image
Aδυνάτισμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η Leanna έχασε 15 κιλά μετά τη γέννηση του παιδιού της κάνοντας αυτό!

Κατάφερε να χάσει 15 κιλά κάνοντας γυμναστική 4 φορές την εβδομάδα και τρώγοντας πίτσα. Δες αναλυτικά τι έκανε… Μετά...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
FITNESS Κάψε θερμίδες

Ρωτήσαμε μια trainer πόσο συχνά πρέπει να περπατάς για να χάσεις βάρος και η απάντησή της θα σε εκπλήξει

Αν είσαι νέα στο θέμα “άσκηση” τότε είναι πολύ πιθανό να έχεις βάλει τουλάχιστον προς το παρόν μόνο το...
Διαβάστε Περισσότερα