Αντιμετώπισε την αϋπνία με φυσικούς τρόπους

By

Σε μία κοινωνία, μία πόλη και μία ζωή που δεν κοιμάται ποτέ και ας μην είναι η Νέα Υόρκη, υπάρχει ένας φυσικός τρόπος να μην χάνεις πολύτιμες ώρες ύπνου στριφογυρίζοντας στο κρεβάτι;

Σε περιόδους έντονου στρες, αλλά πολλές φορές και εντελώς απροειδοποίητα βρίσκεται να πασχίζεις αγωνιωδώς να κοιμηθείς, αλλά τίποτα… το μάτι ορθάνοιχτο και την άλλη μέρα τα νεύρα τσατάλια! Γιατί συμβαίνει αυτό;

Αυπνία 1

Η αϋπνία (στα αγγλικά, insomnia) είναι μια περίπλοκη κατάσταση που μπορεί να προκληθεί από πολλούς παράγοντες, από έντονη συναισθηματική φόρτιση, στρες, υπερβολική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, κατανάλωση αλκοόλ, κάπνισμα, και πολλά άλλα.

Συνήθως η καταπολέμηση της αϋπνίας συνοδεύεται από μια γενικότερη αλλαγή στον τρόπο ζωής και στο καθημερινό μας πρόγραμμα, αλλά υπάρχουν πιο βραχυπρόθεσμες λύσεις, π.χ. για σήμερα το βράδυ που μπορείς να προβλέψεις από τώρα ότι θα είναι άυπνο;

1. Η συνταγή της γιαγιάς: Οι μεγάλοι σε ηλικία προτείνουν πάντα ένα ζεστό ποτήρι γάλα και αυτό έχει λογική εξήγηση, γιατί πάνω απ’ όλα επαναφέρει υποσυνείδητα αναμνήσεις της παιδικής μας ηλικίας και μας χαλαρώνει αυτόματα. Ιδιαίτερα το γάλα αμυγδάλου είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου, το οποίο προωθεί την παραγωγή μελατονίνης από τον εγκέφαλο. Η ορμόνη αυτή με τη σειρά της βοηθά στην ρύθμιση του κύκλου του ύπνου, ελέγχοντας κατά κάποιο τρόπο την επιθυμία μας για ύπνο. Συγκεκριμένα προκαλεί υπνηλία, μειώνει την θερμοκρασία του σώματος και βάζει το σώμα σε διαδικασία ύπνου.

Αυπνία 3 - Ζεστό γάλα

2. Τα έξυπνα σνακ: Υπάρχουν τροφές που προκαλούν υπνηλία, το ήξερες αυτό; Δοκίμασε 30’ λεπτά προτού ξαπλώσεις να τσιμπήσεις ένα μικρό σνακ που να περιέχει πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, όπως π.χ. μία μπανάνα και μία κουταλιά φιστικοβούτυρο ή αν θέλεις μία πιο διαιτητική λύση, ένα κρακεράκι ολικής άλεσης με ένα κομμάτι άπαχο τυρί.

3. Μαγνήσιο: Έρευνες έχουν δείξει ότι έστω και μία μικρή έλλειψη μαγνησίου μπορεί να εμποδίσει τον εγκέφαλο από την κατάσταση ηρεμίας. Μπορείς όμως να το βρεις εύκολα στα πράσινα λαχανικά, τα αμύγδαλα, τους σπόρους κολοκύθας. Εάν ωστόσο προτιμάς τα συμπληρώματα μαγνησίου, καλύτερο είναι να συμβουλευτείς πρώτα τον γιατρό σου.

Αυπνία 4 - Λεβάντα

4. Λεβάντα: Ένα ζεστό μπάνιο με έλαιο λεβάντας καταπραΰνει και χαλαρώνει το μυαλό και το σώμα.

5. Βαλεριάνα: Γνωστή από την αρχαιότητα για την χαλαρωτική της δράση, ωστόσο οι ειδικοί συνιστούν υπομονή, μια που μπορεί να χρειαστεί κάποιες εβδομάδες κατανάλωσης προτού δει κανείς αποτέλεσμα. Και εδώ η καλύτερη λύση είναι να συμβουλευτείς πρώτα τον γιατρό σου.

Τι μπορώ να αλλάξω στο καθημερινό μου πρόγραμμα;

Αυπνία 2

Κλείσε την τηλεόραση και τις άλλες συσκευές στο δωμάτιο.

Αν δεν έχεις κοιμηθεί μέσα στα πρώτα 30’ λεπτά, οι ειδικοί συμβουλεύουν να πας σε κάποιο άλλο δωμάτιο του σπιτιού ή να διαβάσεις κάτι.

Γύρνα στην κρεβατοκάμαρα μόνο αν έχεις νυστάξει.

Κάνε πρωινή και όχι βραδινή γυμναστική. Η άσκηση ανεβάζει την θερμοκρασία του σώματος που χρειάζεται έως και έξι ώρες για να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα και ο καλός ύπνος απαιτεί μία αρκετά χαμηλή θερμοκρασία στο σώμα.

Δημιούργησε ένα ήρεμο περιβάλλον ύπνου τακτοποιώντας την κρεβατοκάμαρα προτού ξαπλώσεις.

Δημιούργησε συσκότιση ή άρχισε να φοράς μάσκες ύπνου.

Φόρα κάτι σχετικά ίδιο κάθε βράδυ για πιτζάμα.

Αγόρασε ένα καλό στρώμα. Και μην σε πιάνουν τσιγκουνιές. Σκέψου μόνο ότι περνάς εκεί πάνω το 1/3 της ζωής σου! Επένδυσε παράλληλα σε ένα μαξιλάρι που προσφέρει καλή στήριξη σε κεφάλι και αυχένα.

Ρύθμισε την θερμοκρασία του δωματίου ώστε να μην είναι χαμηλότερη από 12 βαθμούς και υψηλότερη από 22 βαθμούς Κελσίου.

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Eίσαι αρχάρια στο βάψιμο φρυδιών: Δες τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για ombre βάψιμο

To να αποκτήσεις τέλεια σχηματισμένα και βαμμένα φρύδια δεν είναι εύκολη υπόθεση – ή τουλάχιστον αυτό πίστευα μέχρι πρόσφατα....
Διαβάστε Περισσότερα