“Είναι εξωφρενικό, όμως αληθινό! Δε χρειαζόμαστε πρωτεΐνη, αλλά αμινοξέα!”

By

Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι ασχολούνται με τη σωματική άσκηση και τον αθλητισμό, έχουν μπει λίγο-πολύ στο “τρυπάκι” των συμπληρωμάτων διατροφής, με την πρωτεΐνη (συνήθως η whey-ορού γάλακτος-) να “δεσπόζει” στην κορυφή των επιλογών, παγκοσμίως.

Ήξερες όμως ότι:

– Η πρωτεΐνη (και ειδικά τα συμπληρώματα πρωτεΐνης) άρχισαν να γίνεται «της μόδας» τις δεκαετίες του 60΄ και του 70΄.

– Ο όρος “ορός γάλακτος” δεν είναι τίποτα παραπάνω από την επίσημη ονομασία ενός παραπροϊόντος της παραγωγής τυριού. Ποιο είναι αυτό το παραπροϊόν; Το ΤΥΡΟΓΑΛΟ.

– Μόνο στις ΗΠΑ, ο ετήσιος τζίρος της βιομηχανίας συμπληρωμάτων διατροφής(«παρακλάδι» της γαλακτοβιομηχανίας) κυμαίνεται σε πάνω από 3 δισεκατομμύρια(περίπου 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

– Στην πραγματικότητα δε χρειαζόμαστε πρωτεΐνη άλλα αμινοξέα για να συνθέσουμε τη δική μας πρωτεΐνη.

-Ό,τι είδος πρωτεΐνης κ αν λάβουμε αυτή θα πρέπει να διασπαστεί σε αμινοξέα.

– Μπορούμε να λάβουμε τα απαραίτητα αμινοξέα από την ιδανικότερη ίσως πηγή, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

– Τα πολύ-διαφημισμένα BCAA αμινοξέα, βρίσκονται στη βρώμη, στη σόγια και στις φακές.

– Ακόμα και για έναν “βαριά” αθλούμενο η μέγιστη ποσότητα ημερήσιας πρόσληψης πρωτεΐνης δεν πρέπει να ξεπερνά τα 0.5-0.8 gr πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους (πχ αν είσαι 60 κιλά, 30-48 gr) ενώ έρευνες έχουν δείξει πως χρειαζόμαστε ακόμα λιγότερη, διότι σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μακρομόρια, ο οργανισμός μας έχει την ικανότητα να ανακυκλώνει την ήδη υπάρχουσα πρωτεΐνη.

Στην πραγματικότητα, η αύξηση της μυικής μας μάζας προϋποθέτει τρεις βασικούς παράγοντες:

1. Κατάλληλη προπόνηση

2. Κατάλληλη ξεκούραση-αποκατάσταση(μεταξύ άλλων, τουλάχιστον 7 ώρες ύπνου ημερησίως)

3. Υποθερμιδική δίαιτα. Πιο συγκεκριμένα, “Η προσθήκη 750-1000kcal από τρόφιμα στην καθημερινή πρόσληψη θα υποστηρίξει την αύξηση κατά 0.5-1 κιλό νέου μυός την εβδομάδα όταν το προπονητικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο προπονήσεις την εβδομάδα”.

Άρα, την επόμενη φορά που θα σκεφτείς το “συμπλήρωμα”, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις.

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Home

Ξίδι: Δες όλα τα απίστευτα που μπορείς να κάνεις στο σπίτι σου με αυτό (+ χωρίς να ξοδεύεσαι)

Τον τελευταίο καιρό έχω πάθε εμμονή με τα υγιεινά καθαριστικά. Έχω διαβάσει όλα όσα μπορούν να προκαλέσουν στην υγεία...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
ΔΙΑΤΡΟΦΗ Συνταγές

Αλόη: Αυτό το superfood πρέπει να μπει ολόκληρο στη ζωή και στις σαλάτες σου!

Η αλόη είναι ένα φυτό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον τομέα της ομορφιάς για τη δημιουργία μασκών και καταπραϋντικών....
Διαβάστε Περισσότερα