Πλατό μείωσης βάρους!

By

Έχει το σώμα μου τη δική του μνήμη;

Όμορφες γυναίκες που φορούν ρούχα που δεν τις κολακεύουν. Γοητευτικοί άνδρες που κυκλοφορούν μόνο με φόρμα γιατί «μόνο αυτό μου κάνει». Παιδιά που ντρέπονται για το «πώς δείχνουν» και έφηβοι που γίνονται αντικοινωνικοί, κατά βάθος, όμως, είναι εσωστρεφείς.

Ποιος είναι αυτός ο ισχυρός κριτής που καταδικάζει τόσες όμορφες υπάρξεις να κρύβονται και, κατ’ επέκταση, να μην απολαμβάνουν τη ζωή τους;

Πολύ συχνά έχουμε μιλήσει για τον εσωτερικό κριτή ή Gremlin (δείτε το άρθρο μου), ο οποίος έχει γίνει «εσωτερικός» επειδή κάποτε ήταν εξωτερικός. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του ένα παιδί δεν έχει αναπτύξει κανένα μέτρο σύγκρισης. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει καν αυτή η έννοια: σύγκριση. Αρχικά, διότι δεν είναι ανεπτυγμένη η κρίση του, ώστε να μπορεί να κάνει συν+κριση. Ποιοι, όμως, μπορούν να κάνουν συγκρίσεις; Οι ενήλικες. Επομένως, οι ενήλικες που πλαισιώνουν ένα παιδί (γονείς, ευρύτερη οικογένεια, σχολείο κτλ) αποτελούν τις πρώτες αναφορές του σχετικά με το τι είναι καλό ή κακό, τι είναι αποδεκτό ή όχι, τι είναι σωστό ή λάθος, τι είναι ωραίο ή άσχημο κοκ.

Το αποτέλεσμα είναι ότι ένα παιδί που μπορεί να έχει, για παράδειγμα, αυξημένο βάρος σε σχέση με τα άλλα παιδιά στην τάξη του ή να έχει χαμηλότερο ύψος ή μεγαλύτερη μύτη ή οτιδήποτε άλλο διαφορετικό σε σχέση με τους άλλους που συγκρίνεται, αρχίζει και αισθάνεται μειονεκτικά και, ακόμα πιο βαθιά, δυσκολεύεται να ταιριάξει μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο, σε μια ομάδα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τη θεωρία του Abraham Maslow, μια από τις βασικές ανάγκες ενός ανθρώπου είναι η ανάγκη του ανήκειν, της κοινωνικής αποδοχής.

Τι γίνεται στην ενήλικη ζωή;

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που συνεργάζομαι και θέλουν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν την υγεία, ευεξία και ευημερία τους, είναι εκείνα τα παιδιά που ενηλικιώθηκαν. Εκείνα τα παιδιά που ήταν «στο περιθώριο» γιατί είχαν κάτι διαφορετικό πάνω τους σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά. Αυτή η εμπειρία καταγράφεται βαθιά στην σωματική νοημοσύνη μας. Έχω κάνει εισαγωγή στην σωματική νοημοσύνη σε παλαιότερο άρθρο μου.

Στην ενήλικη ζωή, λοιπόν, προσπαθούμε να ενδυναμώσουμε τη νοητική μας θέληση, να αλλάξουμε και να βελτιώσουμε την εμφάνισή μας, να δουλέψουμε τον συναισθηματικό μας κόσμο. Όσοι έχουν προχωρήσει σε αυτούς τους τομείς, αισθάνονται (λίγο ή πολύ) καλύτερα σε σχέση με πριν. Όχι, όμως, εντελώς. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι δεν έχουν δουλέψει με την σωματική μνήμη.

Η σωματική μνήμη αποτελεί, ακόμα ένα μυστήριο, μια μαγική διερεύνηση για όσους ασχολούμαστε με την ψυχοσωματική ιατρική. Κάποιοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι αυτού τους είδους η μνήμη έχει αποθηκευτεί στην περιτονία ή στο μυικό σύστημα και άλλοι υποστηρίζουν ότι, όπως και οι άλλες μνήμες, είναι αποθηκευμένη στο νευρικό σύστημα. Όμως, αυτό στο οποίο συμφωνούμε όλοι είναι ότι αποτελεί ένα διαφορετικό είδος μνήμης, πέρα από τη νόηση.

Όσοι έχετε ακολουθήσει διατροφή για μείωση του σωματικού σας βάρους έχετε διαπιστώσει ότι συχνά βρίσκεστε σε ένα πλατό βάρους (Plateau effect) και όσο και να συνεχίζετε την άσκηση και το πλάνο της διατροφής σας (όπου, μαθηματικά μιλώντας, θα έπρεπε να σας βοηθά να μειώσετε κι άλλο το νούμερο στη ζυγαριά ή το ποσοστό του λίπους σας), διαπιστώνετε με μεγάλη σας λύπη, απογοήτευση και, πολύ συχνά, εκνευρισμό, ότι δεν κουνιέται τίποτα. Αν έχετε συνεργαστεί με επαγγελματία διαιτολόγο, ίσως έχετε, επίσης, διαπιστώσει ότι σε εκείνη τη φάση, όλα δυσκολεύουν: σας ζητά να μειώσετε κι άλλο την θερμιδική σας πρόσληψη (εσείς αναρωτιέστε αν μπορείτε να φάτε λιγότερο πρακτικά) ή να αυξήσετε την καθημερινή φυσική σας δραστηριότητα (εσείς αναρωτιέστε πόσα ακόμα πρέπει να «θυσιάσετε» για «αυτό το κορμί»). Πολύ συχνά κανένα από τα δυο δεν έχει αποτέλεσμα και έτσι, συνήθως, λήγει η συνεργασία με τον επαγγελματία ή εξαντλείται η υπομονή με τον εαυτό σας.

Ποια είναι η λύση;

Αρχικά, θα πρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτή τη σωματική μνήμη, με κάποιο τρόπο. Για να γίνει, όμως, αυτό χρειάζεται να είμαστε ανοιχτοί, δεκτικοί και πρόθυμοι να εργαστούμε με τον εαυτό μας αντι-συμβατικά. Όπως, δηλαδή, δημιουργήθηκε αυτή η μνήμη.

Αν θέλετε να δοκιμάσετε μόνοι σας να ανοίξετε αυτή την επικοινωνία, αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας και ακολουθήστε τις οδηγίες μου:

  • Επιλέξτε ένα μέρος που αισθάνεστε άνετα και ήρεμα και ξέρετε ότι δεν θα σας ενοχλήσει κανείς για την επόμενη μια ώρα.
  • Γίνετε, ξανά, παιδιά: Πριν ξεκινήσετε, νιώστε πώς είναι να είστε περίεργοι, όπως τα μικρά παιδιά! Να είστε ανοιχτοί για οτιδήποτε συμβεί και να περιμένετε το συναρπαστικό!
  • Ακούστε χαλαρωτική μουσική ή κάνετε διαλογισμό: Για να μπορέσετε να ανοίξετε αυτόν τον δίαυλο επικοινωνίας με το σώμα, χρειάζεται να χαλαρώσετε τον νοητικό σας εγκέφαλο (προσωπικά το ονομάζω «εγκεφαλικό μασάζ»). Δώστε του κάτι να απασχοληθεί, όπως για παράδειγμα να μετράει κάθε εισπνοή και εκπνοή ή οποιαδήποτε άλλη χαλαρωτική μέθοδο δουλεύει για εσάς.
  • Σκεφτείτε το πλατό: πότε ήταν η πρώτη φορά που είχατε τον συγκεκριμένο αριθμό κιλών στη ζωή σας; Ποιες ήταν οι συνθήκες τότε; Ποιο ήταν το περιβάλλον που βρισκόσασταν; Τι σημαντικό συνέβη τότε;
  • Αφεθείτε με εμπιστοσύνη: αφήστε τις αναμνήσεις να κυλήσουν ελεύθερα, χωρίς να προσπαθείτε να ερμηνεύσετε τίποτα. Απαλλαγείτε από τις προσδοκίες ή εικασίες που μπορεί να έχετε στο (συνειδητό) νου σας. Επιτρέψτε να αναδυθούν εικόνες, ήχοι, συναισθήματα, αναμνήσεις, οτιδήποτε σχετίζεται με εκείνη την περίοδο.
  • Ολοκληρώστε με ευγνωμοσύνη: θα νιώσετε την στιγμή που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία. Όταν γίνει αυτό, εκφράστε την ευγνωμοσύνη σας (φωναχτά ή σιωπηλά) για την επικοινωνία που έγινε.

Καλές (εξ)ερευνήσεις!

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
ΔΙΑΤΡΟΦΗ Σωστή διατροφή

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το φαγόπυρο βρίσκονται εδώ;

Oι θαυματουργές ιδιότητες στον οργανισμό είναι πολλές και σίγουρα αξίζει να έχει μια θέση στο καθημερινό σου διατροφολόγιο. Με...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Θέλεις μεγάλα εκφραστικά μάτια; Αυτά είναι τα tips που πρέπει να ακολουθήσεις

Πάντα με εντυπωσιάζουν τα δυνατά βλέμματα, τα ζηλεύω, θέλω και εγώ βρε παιδί μου, αλλά όσο ταλέντο και αν...
Διαβάστε Περισσότερα