Αυτά που – συνήθως – δε θα σου πουν στο γυμναστήριο!

By

Έρχομαι να σε ταράξω. Αρκετές από εσάς έχετε ξεκινήσει γυμναστήριο αλλά οι μισές από εσάς και παραπάνω τολμώ να πω, δε θα δείτε τα αποτελέσματα που θέλετε.


Όχι, δεν θα φταίει ότι δεν είστε αποφασισμένες, ούτε ότι δεν κάνετε το βασικό πρόγραμμα που σας έδωσαν σωστά.

Υπάρχουν όμως θεμελιώδεις αρχές για να αποκτήσεις το σώμα που θες και που μπορείς και πιθανότατα να μην έχεις κάποιον να στις επισημάνει.

Για αυτό έστω και τώρα καλό είναι να σε ενημερώσω για το τι οφείλεις να ξέρεις για να δεις τα αποτελέσματα που θες.

Από τον Νικόλα Γεωργιακώδη

Το πρόγραμμά σου είναι λάθος

Ή για την ακρίβεια το πρόγραμμα «κονσέρβα» που ακολουθείς είναι λάθος. Ο λόγος; Κατά πάσα πιθανότητα έχει κοπιαριστεί δεκάδες φορές και είναι ένα «γενικό» πρόγραμμα που δεν αντιστοιχεί στους στόχους σου. Πιθανώς να πρέπει να δώσεις περισσότερο έμφαση στα πόδια, ή στην πλάτη ή στους ώμους. Με τα «κλασσικά» προγράμματα γυμναστηρίου δύσκολα θα το καταφέρεις αυτό. Σίγουρα θα δεις στην αρχή κάποια διαφορά στο σώμα σου, όμως σε βάθος χρόνου τα αποτελέσματα θα μετριαστούν. Αν μάλιστα το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει μία ημέρα εκγύμνασης για κάθε μυϊκή ομάδα… ζήτω που κάηκες.

Η πρόοδός σου δε θα είναι γραμμική

Σίγουρα θα δεις αποτελέσματα στην αρχή, όμως αυτά δεν θα αυξάνονται όσο περνούν οι μήνες. Το σώμα δεν ανταποκρίνεται όπως θα θέλαμε στα προπονητικά ερεθίσματα και έχει τον… τρόπο του να βελτιώνεται. Επομένως μην δώσετε βάση σε όποιον σας τάξει «εντυπωσιακά αποτελέσματα σε Χ μήνες».

Δεν υπάρχουν «θαυματουργές» ασκήσεις

Ούτε τα squats, ούτε οι άρσεις θανάτου, ούτε οι πιέσεις πάγκου είναι απαραίτητες για να δεις την αλλαγή που θέλεις, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε προγράμματα ενδυνάμωσης. Μπορεί να… ζήσεις και χωρίς αυτές, ιδιαίτερα μάλιστα αν κάποια σε «ενοχλεί» σε κάποιο σημείο στο σώμα σου. Οι ασκήσεις είναι απλά το μέσο για να αποκτήσεις το σώμα που θέλεις, και πίστεψέ με, υπάρχουν σε πολλές, πάρα πολλές παραλλαγές και διαφορετικές ασκήσεις από τις Trendy!

Ό,τι νέο βγαίνει δεν σημαίνει πως πρέπει να το κάνεις 

Μπορεί να σου έταξαν ότι με τον ιμάντα θα φτιάξεις καλίγραμμο σώμα, μπορεί να σου είπαν ότι με 3 μαθήματα spinning την εβδομάδα δεν θα πιστεύεις στα μάτια σου ή ότι με 3 προπονήσεις με λάστιχα την εβδομάδα θα αλλάξεις το σώμα σου. Όλα τα παραπάνω είναι απλά εργαλεία για να πετύχεις αυτό που θες, και σίγουρα δεν είναι όλα απαραίτητα. Δίνουν ποικιλία για να μην είναι βαρετό το σώμα σου και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις αν θες, όμως από μόνα τους δεν θα σου προσφέρουν κάτι σημαντικό.

Ο διάδρομος δεν είναι πάντα αυτό που ζητάς

Θες να χάσεις βάρος; Δεν χρειάζεται να περνάς όλη σου την ώρα πάνω σε ένα διάδρομο ή ελλειπτικό (δημοφιλής εικόνα σε γυμναστήρια). Μπορείς να δώσεις περισσότερο ενδιαφέρον στην προπόνησή σου ενισχύοντάς την με ασκήσεις ενδυνάμωσης, οι οποίες αφ’ ενός θα σε βοηθήσουν να αλλάξεις τη μορφή του σώματός σου (π.χ. μεγαλύτερη πλάτη, σμιλεμένα πόδια ή/και χέρια) αφ’ ετέρου θα βελτιώσουν τον μεταβολισμό σου, μιας και η μυϊκή μάζα «καίει» περισσότερες θερμίδες. Και ναι, φυσικά μπορείς να κάνεις διάδρομο στο τέλος της άσκησης ενδυνάμωσης ώστε να κάψεις μερικές ακόμα θερμίδες. Όχι όμως να κατασκηνώσεις σε αυτόν.

Σε κάθε προπόνηση πρέπει να κάνεις το κάτι παραπάνω

Μια επιπλέον επανάληψη; Ένα επιπλέον σετ; Λίγα περισσότερα κιλά; Μικρότερο διάλειμμα; Οι μεταβλητές που θα σου δώσουν καλύτερα αποτελέσματα είναι αρκετές. Με το να τις κρατάς σταθερές δεν θα δεις τη βελτίωση που θες. Προσπάθησε λοιπόν σε κάθε «νέα» μέρα που πηγαίνεις γυμναστήριο να φεύγεις έχοντας κάτι περισσότερο από την προηγούμενη.

Πρέπει να κάνεις διατροφή

Αν μπορούσαμε να υπογραμμίσουμε τρεις φορές το πρέπει, θα το κάναμε. Τόσο σημαντική είναι συμβολή της διατροφής για να δεις αποτελέσματα στο σώμα σου. Ναι, ακόμα και με άσκηση. Ναι, ακόμα και με 2ωρες προπονήσεις ανά ημέρα. Ναι, ακόμα και με έντονη φυσική δραστηριότητα, δεν νοείται αλλαγή στο σώμα σου αν δεν προσέξεις τι τρως ανάλογα με τον στόχο σου: λιγότερες θερμίδες από αυτές που καις αν θες να χάσεις, περισσότερες θερμίδες και σωστά επιλεγμένες αν θες να «χτίσεις».

You may also like

Follow @keepupgr


This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Hot News

post-image
FITNESS KeepUp Like a Star

Νάντια Μπουλέ: Η αλλαγή που έκανε στη διατροφή της και δεν παίρνει ποτέ βάρος!

Για το εξώφυλλο του περιοδικού Shape φωτογραφήθηκε η Νάντια Μπουλέ όπου μίλησε για το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε και...
Διαβάστε Περισσότερα
post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Τα top χτενίσματα που λατρεύουν οι Γαλλίδες και θα πρωταγωνιστήσουν την άνοιξη

Όταν μιλάμε για ανεπιτήδευτη φινέτσα, οι Γαλλίδες μας έρχονται κατευθείαν στο μυαλό αφού καταφέρνουν τόσο με το στιλ τους όσο και...
Διαβάστε Περισσότερα