4+1 παράγοντες για φυσική υγεία και ποιότητα ζωής!

By

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κοινή πεποίθηση ότι η σωστή διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση είναι βασικοί παράγοντες υγείας, όμως δεν είναι μόνο αυτοί οι δυο!

Από τον Γιώργο Σάρρο | Personal Trainer

Πριν ένα χρόνο πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη το πιο πρόσφατο Παγκόσμιο συνέδριο Wellness υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, του Αμερικάνικου κολεγίου Ιατρικής και του Chopra Foundation. ‘Ολες οι έρευνες βάσει των επιστημονικών δεδομένων έδειξαν ότι οι παράμετροι της καλής υγείας και ποιότητας ζωής, είναι πέντε:

1. Ύπνος

Δεν έχει κατανοηθεί ακόμα πλήρως ο ύπνος, καθώς είναι μυστήριο και οι έρευνες συνεχίζονται. Αυτό που έχει αποδειχθεί πάντως είναι ότι η εγκεφαλική λειτουργία μειώνεται καθώς κοιμόμαστε, ενεργοποιείται το ασυνείδητο, καθώς δεν έχουμε συνείδηση και αντίληψη. Ο επαρκής ύπνος ξεκουράζει σώμα και πνεύμα και τα επαναφέρει ουσιαστικά και στην κυριολεξία σε ομοιόσταση. Δηλαδή, η θερμοκρασία του σώματος, η αρτηριακή πίεση, η καρδιακή συχνότητα και όλες οι απαραίτητες διαδικασίες των ζωτικών λειτουργιών, είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Αισθανόμαστε «φρεσκάδα» και ενέργεια. Συνιστάται γενικά ο ύπνος να διαρκεί 7-8 ωρες. Σωματική δραστηριότητα, παρακολούθηση βίαιων ταινιών ή δυνατής μουσικής όπως ροκ, μπορούν να αναστείλουν την ενεργοποίηση του ύπνου, καθώς τα εγκεφαλικά κύτταρα διεγείρονται και επηρεάζουν και αυτά με τη σειρά τους το νευρικό σύστημα.

2. Άσκηση

Η Αμερικάνικη Αθλητιατρική εταιρεία συνιστά 3-5 φορες ανά εβδομάδα άσκηση αερόβια ή με αντιστάσεις μέτριας έντασης (5.0-6.5 km/h ή 2-3 σετ/6-8 ασκήσεις για βάρη) για τουλάχιστον 30 λεπτά ανά ημέρα. Πάντα πριν τη συμμετοχή σας στην άσκηση, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και κατά τη διάρκεια τους ειδικούς γυμναστές για την ασφάλειά σας.

3. Διαλογισμός

Η τεχνική αυτή προέρχεται από την Ανατολή και διακρίνεται σε πολλά είδη. Η πιο συνηθισμένη είναι της παρατήρησης, λαμβάνοντας μια άνετη καθιστή ή ήπτια θέση. Μακριά από θορύβους, αποσπάσεις προσοχής προσπαθείστε να αυτοσυγκεντρωθείτε στο τώρα, χωρίς να δημιουργείτε σκέψεις, δηλαδή εγκεφαλική δραστηριότητα. Κλείστε αν θέλετε τα μάτια και αφεθείτε στο τίποτα. Συνιστώνται τουλάχιστον 10 λεπτά κάθε μέρα για να πετύχετε χαλάρωση, πνευματική διαύγεια και γαλήνη.Τα αποτελέσματα στις φυσιολογικές αποκρίσεις του οργανισμού, είναι παρόμοια με του ύπνου με άμεσο impact.

4. Διατροφή

Κάθε είδος τροφής που είναι μολυσμένο, επεξεργασμένο, με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπίδια, εάν ενταχθεί στην καθημερινή διατροφή κι υπερκαταναλώνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να μεταβάλει τους υγιεινούς δείκτες του οργανισμού και να επιφέρει χρόνιες παθήσεις. Επίσης, τρόφιμα με ορμόνες, πετρελοειδή είναι εξίσου καταστροφικά για την υγεία. Συνιστώνται φρούτα και λαχανικά σε καθημερινή βάση, πουλερικά, όσπρια, ψάρια και γαλακτοκομικά 2 φορές την εβδομάδα και κρέας κόκκινο 1-2 φορές τον μήνα.

5. Συναισθήματα

Το περιβάλλον, δηλαδή οι επαγγελματικές, προσωπικές και κοινωνικές γενικότερα αλληλοεπιδράσεις, καθορίζουν τη σκέψη μας και κατά συνέπεια τα συναισθήματά μας.
Αγάπη, συμπόνοια, χαρά, γαλήνη προωθούν την υγεία καθώς εκκρίνονται ορμόνες σημαντικές για ευεξία, όπως ντοπαμίνη, ενδορφίνες, σεροτονίνη.
Θυμός, εχθρότητα, φόβος, ενοχή, ντροπή δημιουργούν στρες, (ενεργοποιούν την κορτιζόλη και την αδρεναλίνη) αναταράσσουν τα συστήματα του οργανισμού και μπορούν να επιφέρουν φλεγμονές και χρόνιες παθήσεις.

 

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Eίσαι αρχάρια στο βάψιμο φρυδιών: Δες τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για ombre βάψιμο

To να αποκτήσεις τέλεια σχηματισμένα και βαμμένα φρύδια δεν είναι εύκολη υπόθεση – ή τουλάχιστον αυτό πίστευα μέχρι πρόσφατα....
Διαβάστε Περισσότερα