Να κάνω αερόβια και βάρη την ίδια μέρα;

By

Ανάμεσα στις ερωτήσεις σας πολύ συχνά συναντώ την εξής: “να κάνω βάρη και αερόβια την ίδια μέρα ή όχι; Ποιο είναι το σωστό; Γιατί δεν έχω πολλές μέρες ελεύθερο χρόνο”.

Σίγουρα οι περισσότερες από εμάς έχουμε εξαιρετικά πιεσμένο πρόγραμμα, λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων, άρα μας είναι δύσκολο να βρίσκουμε κάθε μέρα, έστω και 1 ώρα για προπόνηση και επομένως κάθε φορά που βρίσκουμε χρόνο κάνουμε αερόβια και βάρη την ίδια μέρα.

1158R_vt_w_EMEA_107931_rgbΤι στόχο έχεις;

Πρέπει να σου πω εξαρχής ότι τίποτα δεν είναι απόλυτο. Το ερώτημα ουσιαστικά είναι, ποιο από τα δυο είναι σωστότερο να γίνεται πρώτα, πάντα σε συνάρτηση τι είδους προπόνηση κάνουμε με τα βάρη.

• αν σκοπός σου στην προπόνηση με τα βάρη είναι η μυϊκή υπερτροφία, τότε προτίμησε να κάνεις πρώτα τα βάρη, οπότε οι αποθήκες γλυκογόνου μας είναι γεμάτες και μπορείς να αποδώσεις τα μέγιστα στην προπόνηση με αντιστάσεις.

• αν σου αρέσει πολύ και επιθυμείς να κάνεις μεγάλες αποστάσεις στην αερόβια σου, η προπόνηση με βάρη πριν, μπορεί να προκαλέσει κάποιον τραυματισμό, ιδιαίτερα αν έχεις κάνει ασκήσεις με βάρη και για τα πόδια. Άρα στη περίπτωση που έχει μεγαλύτερη σημασία για σένα να βελτιώσεις της αερόβια, να προτιμάς πρώτα την αερόβια άσκηση και μετά τα βάρη.

gymnastirioResume

Καλό είναι οι ασκήσεις με αντιστάσεις και η αερόβια να γίνονται διαφορετικές μέρες. Αν ο χρόνος σου δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο, μπορείς να κάνεις το πρόγραμμα σου ανάλογα με το στόχο που έχεις θέσει για τον εαυτό σου.

Εγώ για παράδειγμα όταν δεν έχω χρόνο και έχω χάσει κάποιες προπονήσεις, επιλέγω να τα συνδυάσω ως εξής: κάνω πρώτα κυκλική (ή μυϊκές ομάδες) προπόνηση με βάρη 40′ και στη συνέχεια κάποια αερόβια με λίγο έντονο αλλά σταθερό ρυθμό για 30′-45′ ( τρέξιμο, ελλειπτικό ή στατικό ποδήλατο) την ίδια μέρα.

cardio_myths600_127936_162X20Extra tips

• Προσπάθησε να βρεις έστω μισή ώρα την εβδομάδα, ώστε να κάνεις και κάποια προπόνηση διαλειμματικής άσκησης, η οποία είναι ιδιαίτερα απαιτητική, γι αυτό καλό είναι να είναι μόνη της.

• σε γενικότερη βάση, έχε υπόψιν σου ότι καλό είναι διαφορετικού είδους προπονητικά ερεθίσματα, όπως αυτό της αερόβιας προπόνησης και της προπόνησης με αντιστάσεις (βάρη), είναι προτιμότερο να γίνονται σε διαφορετικές μέρες, έτσι ώστε να προκαλούνται στο σώμα οι μέγιστες δυνατές προσαρμογές από το καθένα ερέθισμα.


Μην χάσεις ούτε ένα Video μου στο νέο μου YouTube Channel

You may also like

Hot News