Τι να κάνω για το “πιάσιμο” μετά την άσκηση;

By

“Νο pain no gain baby!!!”

Με ρωτάς αν είναι καλό ή κακό που πονάς μετά την προπόνηση! Πολύ γρήγορα θα σου πω: καλό!

Σημαίνει ότι έπιασε τόπο η προσπάθεια σου ακολουθώντας το πρόγραμμα γυμναστικής σου. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχεις κάποιον σοβαρό τραυματισμό βέβαια…

Το θέμα “πιάστηκα μετά την άσκηση” είναι μια πολύ συνηθισμένη κατάσταση και παρουσιάζεται μετά από μακροχρόνια αποχή, ή έπειτα από ένα δυνατό ξεκίνημα ακόμα και από έμπειρους αθλητές.

gym_injuries_680_390711_4229A5

 

Το είδος, η χρονική διάρκεια και η ένταση της άσκησης, ακόμα και κάθε κίνησης που δεν έχουμε συνηθίσει μπορεί να οδηγήσει σε “πιάσιμο”. Ακόμη και η μεταφορά αντικειμένων ή το ανέβασμα σκάλας μπορεί την επόμενη μέρα να μας προκαλέσει πόνο.

Θα έχεις παρατηρήσει επίσης ότι συνήθως το πιάσιμο εμφανίζεται καθυστερημένα, 12-20 ώρες μετά από την άσκηση και αφού το σώμα αρχίζει να χαλαρώνει. Τις περισσότερες φορές το αντιλαμβανόμαστε την επόμενη μέρα το πρωί τη στιγμή που ξυπνάμε!!! Nice feeling!

Πιο παλιά πιστεύαμε ότι οφείλεται στη συγκέντρωση γαλακτικού οξέως στους μύες. Είναι αλήθεια αυτό το δεδομένο, ωστόσο τώρα πια γνωρίζουμε ότι η δυσφορία ή ο πόνος (το πιάσιμο) μετά από την άσκηση είναι και το αποτέλεσμα και μικροτραυματισμών των μυϊκών ινών. Ουσιαστικά, πολύ απλά, ο μυς για να αναπτυχθεί, να μεγαλώσει και να δυναμώσει,”τραυματίζεται”.

Τι να κάνεις γενικά

* να συνεχίσεις να γυμνάζεσαι! Και την επόμενη μέρα, θα δεις ότι σταματάει κατά τη διάρκεια της άσκησης ο πόνος και επανέρχεται μετά σε όλο και μικρότερο βαθμό. Έπειτα από μικρό διάστημα θα έχει εξαφανιστεί. Γεγονός είναι ότι οι μύες μας για να το ξεπεράσουν χρειάζονται και ξεκούραση ώστε να αυτοθεραπευθούν, από την άλλη όμως δεν πρέπει να σταματήσουμε να γυμναζόμαστε.

* μπορείς επίσης ωστόσο να επανέρχεσαι συστηματικά στην εκγύμναση των σημείων που πονάς, πάντα με προσοχή, ώστε να δυναμώσουν.

gumnastiki

Τι να κάνεις συγκεκριμένα

 γυμναστική με πρόγραμμα

Η σωστή άσκηση αρχίζει με ήπιους ρυθμούς και αυξάνεται προοδευτικά, τα αποτελέσματα της δε, φαίνονται έπειτα από διάστημα μερικών εβδομάδων, ιδιαίτερα αν γυμναζόμαστε με βάρη. Άρχισε να γυμνάζεσαι αργά, ώστε να μειώσεις αυτό το αίσθημα δυσφορίας στην συνέχεια.

• σωστό φαγητό

Οι υδατάνθρακες βοηθούν το σώμα μας να καταπολεμήσει την κούραση, αναπληρώνοντας το γλυκογόνο που έχει ξοδέψει ο οργανισμός μας κατά τη διάρκεια της άσκησης. Δώσε προσοχή στο τι τρως πριν και μετά την προπόνησή σου. Παράλληλα η άπαχη πρωτεΐνη βοηθά τους μύες μας να επιδιορθώσουν τις μικροφθορές τους και να γίνουν δυνατότεροι.

• μην ξεχνάς τις διατάσεις

Για την αποφυγή τραυματισμών είναι απαραίτητη η αποκατάσταση μετά την άσκηση. Ο ρόλος των μυϊκών διατάσεων είναι πολύ σημαντικός. Το stretching μεταβάλλει το μήκος του μυ και συμβάλλει στην καλύτερη κινητικότητα των αρθρώσεων και την αποτελεσματική λειτουργία των κινητικών μηχανισμών του ανθρώπινου σώματος. Οι ήπιες διατάσεις θα σε βοηθήσουν να μειώσεις τον πόνο

• χαλαρωτικό ντους

Μετά τις διατάσεις ένα δροσερό ντους συμβάλλει στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων, πράγμα που βοηθάει στην επαναφορά του αίματος από τα άκρα στη καρδιά. Μετά την άσκηση πολλοί αθλητές κάνουν χλιαρό ντους γιατί τους ανακουφίζει.

• μασάζ

Το μαλακό μασάζ στους κουρασμένους μυς βοηθά να μειωθεί το πιάσιμο κατά περίπου 30%.

• ξεκούραση

Η ανάπαυση παίζει ίσως τον πιο σημαντικό ρόλο μαζί με την διατροφή. Καθώς απαιτούνται 48 ώρες προκειμένου η ίδια μυική ομάδα να είναι έτοιμη για μια ακόμη επιβάρυνση οφείλουμε να ενδιάμεσα να ξεκουραστούμε. Στο διάστημα αυτό μπορούμε γυμνάσουμε διαφορετική μυική ομάδα. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό της προπόνησης.

4726-600x330

Extra tip: για σένα τον αρχάριο η ανάπαυση, η σωστή διατροφή και οι διατάσεις παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο. Κάνοντας συστηματικά άσκηση, οι μύες σου ανταποκρίνονται στο εξωτερικό ερέθισμα και έπειτα από μερικές εβδομάδες σε αποζημιώνουν με περισσότερη υγεία σε σώμα και πνεύμα.

Keep training!

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Eίσαι αρχάρια στο βάψιμο φρυδιών: Δες τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για ombre βάψιμο

To να αποκτήσεις τέλεια σχηματισμένα και βαμμένα φρύδια δεν είναι εύκολη υπόθεση – ή τουλάχιστον αυτό πίστευα μέχρι πρόσφατα....
Διαβάστε Περισσότερα