keepup_collagen

Πόσιμο κολλαγόνο: Είναι τελικά το μαγικό φίλτρο για νεανική, σφριγηλή επιδερμίδα;

By

Όταν ξεκίνησα για πρώτη φορά να βλέπω χάπια και σκόνες κολλαγόνου να έρχονται στο γραφείο σκέφτηκα ότι είναι το επόμενο big thing στον τομέα της ομορφιάς. Αλλά τα συμπληρώματα κολλαγόνου δεν έπαψαν να έρχονται, και στη συνέχεια η τάση έγινε αυτό που λέμε “mainstream”.

Τώρα μερικοί από τους γνωστούς μου ανακατεύουν τα συμπληρώματα κολλαγόνου στον καφέ τους και τα smoothies. Για αυτό και αποφάσισα να κάνω μια μικρή έρευνα για να διαπιστώσω εάν το πόσιμο κολλαγόνο μπορεί πραγματικά να μας δώσει όσα υπόσχεται, δηλ. πιο νεανικό, πιο σφριγηλό δέρμα.

Τι λένε οι ειδικοί

“Τα συμπληρώματα είναι η Άγρια Δύση”, λέει η Dendy Engelman, M.D., δερματολόγος στη Νέα Υόρκη. “Γιατί λοιπόν τα συμπληρώματα κολλαγόνου να διαφέρουν;” Και δε θα διαφωνήσω! Ως beauty editor γνωρίζω ότι το κολλαγόνο είναι σημαντικό για το “χτίσιμο” μιας υγιούς επιδερμίδας.  “Το κολλαγόνο είναι η κύρια δομική πρωτεΐνη στο δέρμα, δίνοντάς του σφριγηλότητα και σχήμα”, λέει ο δερματολόγος Joshua Zeichner, M.D., διευθυντής καλλυντικών και κλινικών ερευνών στο νοσοκομείο Mount Sinai. “Το κολλαγόνο είναι σαν το στρώμα του κρεβατιού σας, ενώ η ελαστίνη είναι οι πηγές και το υαλουρονικό οξύ είναι το γέμισμα”. Όλοι γνωρίζουμε ότι περίπου στην ηλικία των 30 ετών, η φυσική παραγωγή κολλαγόνου αρχίζει να επιβραδύνεται.

Ο Dr Zeichner από την άλλη πιστεύει ότι ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν κάποια έμμεση βοήθεια, το κολλαγόνο που καταναλώνουμε μέσω των συμπληρωμάτων σίγουρα δεν φτάνει στο δέρμα μας. “Το κολλαγόνο διασπάται σε αμινοξέα στην πεπτική οδό  μετά την κατάποση. Είναι απίθανο άρα ότι οποιοδήποτε κολλαγόνο θα καταλήξει στην κυκλοφορία του αίματός σας. Εντούτοις, τα αμινοξέα μπορούν και χρησιμεύουν ως δομικά στοιχεία για την υγιή λειτουργία των κυττάρων του δέρματος. Έτσι, τα συμπληρώματα κολλαγόνου μπορεί να προσφέρουν έμμεσο όφελος στο δέρμα σας αλλά όχι να λύσουν το πρόβλημα.”

“Τα συμπληρώματα είναι η Άγρια Δύση”, λέει η Dendy Engelman, M.D., δερματολόγος στη Νέα Υόρκη. “Γιατί λοιπόν τα συμπληρώματα κολλαγόνου να διαφέρουν;”

Υπάρχουν στοιχεία ότι οι αλυσίδες αμινοξέων μπορούν να φτάσουν στην κυκλοφορία του αίματος μετά την κατάποση του κολλαγόνου, εάν το συστατικό είναι σε μορφή που μπορεί να διασπαστεί και να απορροφηθεί από το σώμα μας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό φτάνει και στο δέρμα μας.

Η Zhaoping Li, M.D., διευθύντρια και επικεφαλής τμήματος του Κέντρου Ανθρώπινης Διατροφής UCLA, πιστεύει ότι είναι σχεδόν απίθανο το δέρμα μας να επωφελείται από το πόσιμο κολλαγόνο. Εξηγεί ότι τα αμινοξέα που προέρχονται από τη διάσπαση του καταγεγραμμένου κολλαγόνου (όπως οποιαδήποτε άλλη πρωτεΐνη που μπορείς να καταναλώσεις) κατανέμονται σε όλο το σώμα με βάση την περιοχή που τις χρειάζεται περισσότερο. Οι κύριοι μύες όπως η καρδιά, το διάφραγμα και ο εγκέφαλος είναι οι πρώτοι στον κατάλογο, δεδομένου ότι είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία τους. Το δέρμα είναι πολύ χαμηλότερη προτεραιότητα. “Εάν έχετε μια ανεπάρκεια κολλαγόνου, τότε το δέρμα σας θα το απορροφήσει.  Πολλοί ηλικιωμένοι δεν λαμβάνουν επαρκή πρωτεΐνη. Τα συμπληρώματα κολλαγόνου είναι ευεργετικά συνολικά και θα αναστρέψουν την απώλεια μυϊκού και συνδετικού ιστού.”

Πώς θα ενισχύσεις το κολλαγόνο χωρίς να πάρεις συμπληρώματα

… με την πρόληψη. Δεδομένου ότι τα συμπληρώματα δεν είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά, εκτός αν η παραγωγή κολλαγόνου στον οργανισμό σου είναι ήδη χαμηλή, είναι προτιμότερο να αναλάβεις προληπτική δράση με τοπικά προϊόντα. Σημείωση: Οι κρέμες και οι οροί που ισχυρίζονται ότι περιλαμβάνουν το κολλαγόνο δεν είναι πολύ χρήσιμοι. “Το μόριο κολλαγόνου σε τοπική μορφή είναι πολύ μεγάλο, γι ‘αυτό είναι δύσκολο να απορροφηθεί από την επιδερμίδα και να φτάσει στο χόριο», λέει η Dr Engelman.

Αντ ‘αυτού, αναζήτησε προϊόντα που μπορούν να προστατεύσουν το κολλαγόνο που έχεις ή να μπουστάρουν την παραγωγή του με φυσικό τρόπο. “Η καθημερινή αντηλιακή προστασία προστατεύει το κολλαγόνο και τα τοπικά αντιοξειδωτικά είναι σαν πυροσβεστήρες που εξουδετερώνουν τη φλεγμονή που προκαλούν βλάβη στο κολλαγόνο” λέει ο Dr Zeichner.

Η ρετινόλη μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη της παραγωγής κολλαγόνου. “Τα παράγωγα της βιταμίνης Α, όπως η ρετινόλη και τα ρετινοειδή, στέλνουν πυρηνική σηματοδότηση στο κύτταρο που ρυθμίζει την παραγωγή του κολλαγόνου”, λέει η Dr Engelman.

Το συμπέρασμα; Σίγουρα τα συμπληρώματα κολλαγόνου δεν λύνουν το πρόβλημα. Ενισχύουν τον οργανισμό αλλά δεν θα μας κάνουν νεότερες!

You may also like

Follow @keepupgr


This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Hot News

post-image
Aδυνάτισμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ

“Κάνω διατροφή” και έχω επιθυμία για γλυκό! Πώς το λύνω;

Είναι το συναίσθημα που δημιουργείται σχεδόν αυτόματα αργά το βράδυ και μάλιστα σε περίεργες ώρες, που ξαφνικά έχετε μία...
Διαβάστε Περισσότερα
ΔΙΑΤΡΟΦΗ Σωστή διατροφή

Το Μενου της εβδομάδας (25/11-1/12): Τι να φας για βραδινό από Δευτέρα έως Κυριακή!

Για να μην αγχώνεσαι για το τι θα μαγειρέψεις κάθε μέρα, σου έχω παρακάτω ένα υγιεινο, θρεπτικο μενού για...
Διαβάστε Περισσότερα