15 tips για να απολαύσεις την εγκυμοσύνη σου!

By

[swfullwidthimg image=”24121″ caption=”” align=”center” height=”400px” padding = “padding-bottom: 0;”]

Η εγκυμοσύνη είναι μια μοναδική εμπειρία. Από την πρώτη στιγμή που θα ανακαλύψεις ότι στο σώμα σου μεγαλώνει μια καινούργια ζωή και μέχρι την ώρα που θα υποδεχθείς το μωρό σου, όλα θα αλλάζουν διαρκώς.

Το σώμα σου θα “καταβάλλει” προσπάθειες για να ανταποκριθεί στις νέες του υποχρεώσεις, ενώ η ψυχολογία σου  θα επηρεάζεται καθοριστικά από αυτό το πραγματικά σπουδαίο γεγονός. Είναι απαραίτητο να ακούσεις τα μηνύματα που σου στέλνει το σώμα σου, να το φροντίζεις με προσοχή, να προφυλάσσεις την υγεία σου, να κρατάς δυνατό το πνεύμα σου και, φυσικά, ακμαίο το ηθικό σου. Βάλε τον εαυτό σου στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και θέσε ως στόχο σου να περάσεις μια όσο το δυνατόν περισσότερο απολαυστική εγκυμοσύνη.

Πώς το κάνουμε αυτό, θα με ρωτήσεις! Με 15 πρακτικές συμβουλές, που αν τις ακολουθήσεις θα σε βοηθήσουν να αισθανθείς άνετα με το σώμα σου και να έχεις την καλύτερη δυνατή διάθεση σε όλη τη διάρκεια αυτού του υπέροχου “ταξιδιού” προς τη μητρότητα.

1. Πρώτο βήμα: ο γυναικολόγος

Eίναι πολύ βασικό να επιλέξεις με σύνεση το γιατρό που θα σε παρακολουθεί στους εννέα μήνες. Βασικό σου κριτήριο πρέπει να είναι όχι μόνο η πείρα και η γνώση του, αλλά και ο χαρακτήρας του. Ο γιατρός σου πρέπει να σου εμπνέει εμπιστοσύνη, πρέπει να μπορείς να επικοινωνείς καλά μαζί του και να έχεις την άνεση να του εμπιστεύεσαι όλα όσα σε προβληματίζουν.

2. Απέκτησε περισσότερη ενέργεια

Αν εργάζεσαι κατά το διάστημα της εγκυμοσύνης, θα διαπιστώσεις ότι κουράζεσαι πιο εύκολα απ’ ό,τι πριν. Γι’ αυτή την απλή κόπωση ευθύνονται οι ορμονικές αλλαγές που γίνονται στο σώμα μας. Έτσι, η φύση μας στέλνει ένα προειδοποιητικό σημάδι ότι πρέπει να κάνουμε εξοικονόμηση δυνάμεων, για το δικό μας  καλό και του μωρού μας. Για να “γεμίζεις τις μπαταρίες σου”, καλό είναι τώρα να τρως πιο συχνά μικρά θρεπτικά σνακ μεταξύ των γευμάτων, όπως, π.χ., μία μπανάνα, ένα μήλο ή ένα γιαούρτι με δημητριακά. Αυτές οι τροφές εφοδιάζουν γρήγορα τον οργανισμό σας με ενέργεια. Επίσης να μην παραλείπεις το απαραίτητο σίδηρο και μαγνήσιο, αν ο γιατρός σου το έχει συστήσει!

3. Κάνε μόνο θετικές σκέψεις

Ο τοκετός είναι η μεγάλη στιγμή. Η προσμονή του σου δημιουργεί αγωνία και φόβο, ειδικά αν πρόκειται να βιώσεις αυτή την εμπειρία για πρώτη φορά. Καλό είναι να απομακρύνείς εξαρχής από το περιβάλλον σου όλους εκείνους που έχουν να αφηγηθούν διάφορες ιστορίες δύσκολων τοκετών. Κλείσε τα αυτιά σου και κάνε μόνο θετικές σκέψεις για τη στιγμή του τοκετού.

4. Φρόντισε το στήθος σου

Από την πρώτη στιγμή που θα μείνεις έγκυος, το στήθος σου θα αρχίσει να μεγαλώνει. Αυτό το σημείο του σώματός σου χρειάζεται τώρα ιδιαίτερη φροντίδα. Για αυτό το λόγο πρέπει να επιλέξεις έναν ειδικό στηθόδεσμο εγκυμοσύνης, χωρίς να ξεχάσεις να τονίζεις και τη θηλυκότητά σου.  Για να είναι σωστή η επιλογή σου, οι στηθόδεσμοι που θα αγοράσεις πρέπει να έχουν φαρδιές τιράντες, να είναι φτιαγμένοι από απαλό, ελαστικό υλικό και να έχουν τέλεια εφαρμογή.

5. Υγιεινή διατροφή; Μην αγχώνεσαι!

Η υιοθέτηση ενός υγιεινού διαιτολογίου δεν πρέπει να υπαγορεύεται από κανόνες που θα κάνουν τις επιλογές των τροφών και την απόλαυση του φαγητού μια δύσκολη υπόθεση. Άλλωστε, τα πράγματα είναι πολύ απλά: αρκεί το καθημερινό σου διαιτολόγιο να περιλαμβάνει τουλάχιστον μία μερίδα λαχανικών, σαλάτα και φρούτα. Τόσο εύκολο!

6. Ζήτα περισσότερη τρυφερότητα από το σύντροφό σου

Δείξε στο σύντροφό σου ότι έχεις μεγάλη ανάγκη από τρυφερότητα και φροντίδα. Αν δε του το πεις, δε θα το ξέρει!  Απόλαυσε ένα χαλαρωτικό μασάζ στα πόδια, χάδια  και μια αγκαλιά του, αλλά και σεξ.  Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επαφή και οι τρυφερές στιγμές μεταξύ της μαμάς και του μπαμπά κάνουν πολύ καλό και στο μωράκι, αφού οι κινήσεις στη διάρκεια του ερωτικού αγκαλιάσματος μαλακώνουν τη λεκάνη.

7. Δυνάμωσε την πλάτη σου

Καθώς μεγαλώνει η κοιλιά, η στήριξη του σώματος αλλάζει και αρχίζουν οι πόνοι στη μέση.  Για να αποφύγεις τις ενοχλήσεις, διάλεξε για το γραφείο σου ένα ανατομικό κάθισμα, που ελαφρύνει την πίεση στη μέση σου και επιτρέπει την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στη λεκάνη. Επίσης μπορείς να δυναμώσεις την πλάτη σου με μασάζ αλλά και με άσκηση. Ένας εύκολος τρόπος είναι να καθίσεις σε μια καρέκλα με σταθερή ευθεία πλάτη, να βάλεις ένα ή δύο μπαλάκια του τένις στο ύψος της μέσης σου και να κάνεις μικρές κυκλικές κινήσεις. Πραγματικά θα σε ανακουφίσει!

Δες τα Videos με ασκήσεις που έκανα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου ΕΔΩ!

8. Πιες στην υγειά σου!

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης πρέπει να καταναλώνεις πολλά υγρά, για να λειτουργούν καλά τα νεφρά σου και να γίνεται σωστά η διαδικασία του μεταβολισμού. Οι χυμοί και το γάλα, βέβαια, είναι ιδανικά, αλλά σίγουρα δεν μπορείτε να πίνεις δύο λίτρα την ημέρα, διότι έχουν πολλές θερμίδες. Ωστόσο μπορείς να πίνεις άφοβα πολύ νερό, καθώς και τσάι, που τονώνει τον οργανισμό!

9. Γίνε ένα με το μωρό σου

Ξεκίνα να χτίζεις το δεσμό σου με το μωράκι σου από το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Αυτό θα σε καθησυχάσει, θα σε εφοδιάσει με θάρρος και σιγουριά και θα ενισχύσει την αντίληψή σου για τις ανάγκες τόσο τις δικές σου, όσο και του μωρού σου. Μοιράσου τρυφερές, γαλήνιες στιγμές μαζί του. Για παράδειγμα, το μωρό σου αγαπά το ελαφρό λίκνισμα. Κάθισε λοιπόν, σε μια κουνιστή πολυθρόνα, αγκάλιασε την κοιλιά σου και χαλάρωσε μαζί του.

10. Λύσε το πρόβλημα τις δυσκοιλιότητας

Οι ορμόνες της εγκυμοσύνης επιβραδύνουν τη λειτουργία των εντέρων, με αποτέλεσμα να υποφέρεις από δυσκοιλιότητα, ενώ τα συμπληρώματα σιδήρου και μαγνησίου, που πρέπει να παίρνεις τώρα, επιδεινώνουν το πρόβλημα. Για να αντιμετωπίσεις τη δυσκοιλιότητα, καλό είναι να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (προϊόντα ολικής αλέσεως) και φρούτα, αλλά και να κινείσαι πολύ. Κάνε, μεγάλους περιπάτους και ελαφριά γυμναστική (πάντα, βέβαια, με τη συμβουλή του γιατρού σου). Η κίνηση τονώνει την κοιλιακή αναπνοή, κάνοντας κατά κάποιον τρόπο ένα ευεργετικό μασάζ στο έντερο.

Μην ξεχνάς: Είσαι έγκυος όχι άρρωστη!

11. Πες “αντίο” στις καούρες

Οι καούρες είναι ένα χαρακτηριστικό σύμπτωμα του τελευταίου τριμήνου της εγκυμοσύνης. Η φύση έχει την άμεση και αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπισή τους: ανακάτεψε σε χλιαρό νερό ή γάλα, τριμμένα γλυκά αμύγδαλα και πιες το με μικρές γουλιές.

12. Εξασφάλισε άνεση τη νύχτα

Στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης η ποιότητα του ύπνου μας μειώνεται δραστικά. Στη διάρκεια της νύχτας θα ξυπνάς πολύ συχνά: είτε για να πας τουαλέτα, είτε γιατί το μωρό είναι πολύ κινητικό, είτε γιατί οι σκέψεις σου δεν σε αφήνουν να χαλαρώσεις. Πριν πέσεις  στο κρεβάτι, είναι πολύ βασικό να φροντίζεις για την άνεσή σου.  Πάρε ένα μαξιλάρι θηλασμού (θα σου χρειαστεί και μετά τον τοκετό), το οποίο χάρη στο σχήμα του σου επιτρέπει να ακουμπάς πάνω του την κοιλιά σου και τους μηρούς σου. Επειδή δεν είναι μαλακό, μένει συνέχεια στη θέση του. Καλό και ξεκούραστο ύπνο εξασφαλίζει επίσης και ένα βραδινό μασάζ στα πόδια από το σύντροφό σου με αιθέριο έλαιο λεβάντας.

13. Γλυκά: με μέτρο και χωρίς ενοχές

Τα περιττά κιλά στην εγκυμοσύνη είναι κάτι που δεν το θέλουμε, όχι από πλευράς αισθητικής αλλά υγείας. Θα μου πεις, στη θεωρία είναι εύκολο αλλά πώς το κάνεις πράξη; Θα σου ακουστεί περίεργο αλλά θα το πω:  Όταν έχεις επιθυμία για γλυκό πρέπει απλά… να ενδώσεις  στον πειρασμό. Μπορεί πού και πού να απολαμβάνετε χωρίς ενοχές ένα παγωτό. Ένα γλυκό που έχει λίγες θερμίδες είναι το ρυζόγαλο, το οποίο μάλιστα είναι και πλούσιο σε ασβέστιο. Γλυκιά γεύση, όμως, έχουν και ο ανανάς και τα μάνγκο, τα οποία εφοδιάζουν τον οργανισμό σου με τα απαραίτητα ένζυμα και επιταχύνουν την πέψη.

14. Επωφελήσου από το μπάνιο

Η κοιλιά σου μεγαλώνει και το δέρμα τεντώνεται υπερβολικά σ’ αυτή την περιοχή του σώματός σου. Αυτό σου προκαλεί κνησμό. Για να ανακουφίσεις την επιδερμίδα σου και να την κάνεις απαλή και λεία, η λύση είναι ένα μπάνιο με άλατα ή με αμυγδαλέλαιο. Αυτή η καθημερινή ιεροτελεστία βοηθάει πολύ το δέρμα και παράλληλα σε χαλαρώνει. Extra tip: Μετά το μπάνιο και σε καθημερινή βάση δε ξεχνάμε να βάζουμε στην κοιλιά μας την κρέμα μας, βαζελίνη ή ειδικό έλαιο για τις ραγάδες!

15. Φρόντισε τα πόδια σου

Τα πόδια σου στο διάστημα της εγκυμοσύνης επιβαρύνονται πολύ και πρήζονται, αφού πρέπει να μεταφέρουν τώρα μεγαλύτερο βάρος. Επίσης η κυκλοφορία του αίματος γίνεται με δυσκολία, και γι’ αυτό μπορεί να εμφανιστούν φλεβίτιδα ή κιρσοί. Για να αποφύγεις τα προβλήματα, πρέπει να κινείσε περισσότερο. Καλό είναι, λοιπόν, να κάνετε βόλτες ή ακόμη και στατικό ποδήλατο (πάντα, έχοντας πάρει τη συμβουλή του γιατρού σας). Μια άσκηση για την κυκλοφορία του αίματος στα πόδια είναι η εξής: Ξάπλωσε στο πάτωμα, φέρε το δεξί πόδι τεντωμένο πάνω από το γόνατο του αριστερού ποδιού και κάνε μικρές κυκλικές κινήσεις. Επανέλαβε την άσκηση με το αριστερό πόδι.

[swfullwidthimg image=”24119″ caption=”” align=”center” height=”400px” padding = “padding-bottom: 0;”]

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News