Παιδική παχυσαρκία; tips για το καλοκαίρι!

By

Η παιδική παχυσαρκία είναι ένα πολύ σοβαρό και μεγάλο θέμα όπου θα μπορούσα να γράψω πολλές σελίδες. Θα σου αναφέρω όμως κάποια βασικά πράγματα και θα σου δώσω κάποια . Αργότερα θα αναλύσουμε και άλλα κομμάτια της παιδικής παχυσαρκίας που είναι πολύ σημαντικά.
παχυσαρκια2

Τι μπορεί να βοηθήσει στη παιδική παχυσαρκία;

  • Να καταναλώνουν 5 γεύματα τη μέρα. Πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και 2 ενδιάμεσα σνακ.
  • Να τρώνε φρούτα και λαχανικά. Ένας τρόπος για να καλύψουν τις 5 μερίδες την ημέρα είναι να τρώνε 3 φρούτα (1 στο πρωινό, 1 στο πρόγευμα και 1 το απόγευμα) και 2 σαλάτας (1 το μεσημέρι και 1 το βράδυ).
  • Να τρώνε πρωινό!!! Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η παράλειψη του πρωινού σχετίζεται με τον αυξημένο Δείκτη Μάζα Σώματος και την αυξημένη περίμετρο μέσης.
  • Να υπάρχουν οικογενειακά γεύματα. Έρευνες έδειξαν ότι παιδιά που είχαν οικογενειακά γεύματα μέσα στη εβδομάδα ανάπτυξαν πιο σωστές διατροφικές συνήθειες.
  • Δεν τρώμε ποτέ με την τηλεόραση ή τον υπολογιστή ανοιχτό.
  • Προσοχή στη μερίδα!! Ένα παιδί δεν μπορεί να καταναλώνει την ίδια ποσότητα με έναν ενήλικα.
  • Όσο και φορτωμένο να είναι το πρόγραμμα , βάλε το παιδί σου να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα και να μειώσει τις ατελείωτες ώρες μπροστά στον υπολογιστή ή την τηλεόραση.

Για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας είναι σημαντικό εμείς οι γονείς να αλλάξουμε την διατροφική μας συμπεριφορά,, ώστε να μπορέσουμε να το μεταφέρουμε στο παιδί μας. Αν εσύ δεν τρως φρούτα, το παιδί σου θα σε μιμηθεί και θα κάνει το ίδιο.
παχυσαρκια3

Το καλοκαίρι και οι διακοπές είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να βρεθεί όλη η οικογένεια μαζί στο τραπέζι. Δεν υπάρχει η πίεση της καθημερινότητας και της δουλειάς. Δεν πρέπει να χάσεις την ευκαιρία αυτή λοιπόν να μάθει στο παιδί σου να καταναλώνει πρωινό. Το πρωινό είναι από τα πιο βασικά γεύματα της μέρας, τόσο για την σχολική καθημερινότητα όσο και για τις ώρες που θα ακολουθήσουν στην θάλασσα.

Τα παιδιά είναι πολύ δραστήρια στη θάλασσα και ξεχνάνε το φαγητό, με αποτέλεσμα να εξαντλούν όλη την ενέργεια τους. Όταν έρχεται η ώρα του φαγητού όμως γίνονται θηρία χωρίς να μπορείς να ελέγξεις τι τρώνε.
παχυσαρκια4

Σνακ για την παραλία!!!
Φρούτα! Τι πιο υγιεινό και εύκολο να έχεις μαζί σου μήλα, ροδάκινα, μπανάνες, κεράσια, βερίκοκα, σταφύλια κλπ. Μπορείς να τα έχεις πλύνει από το σπίτι και να τα βάλεις μέσα σε σακουλάκια. Αν η παραλία που θα επισκεφτείς είναι οργανωμένη, μπορείς να παραγγείλεις μια φρουτοσαλάτα ή 1 φυσικό χυμό.

  • Κρακεράκια, τα οποία είναι είδη συσκευασμένα σε μερίδες ή ρυζογκοφρέτες ή καλαμπογκοφρέτες ή κριτσίνια
  • Παστελάκι με σουσάμι ή αμύγδαλα ή φιστίκια Αιγίνης
  • Μπισκότα τύπου Μιράντα ή ολικής αλέσεως Digestive. Προσπάθησε να αποφύγεις μπισκότα με γέμιση σοκολάτας κλπ γιατί έχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά.
  • Μπάρες με ξηρούς καρπούς ή μπάρες δημητριακών
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης, 1 ατομικό σταφιδόψωμο ή τσουρεκάκι
  • Ανάλατους ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, καρύδια, φιστίκια Αιγίνης, φουντούκια, κάσιους κλπ) και αποξηραμένα φρούτα (βερίκοκα, σταφίδες, cranberries, δαμάσκηνα κλπ)

Αν πάλι μείνετε πολλές ώρες στην παραλία, το παιδί σου θα πρέπει να καταναλώσει κάτι για μεσημεριανό. Είναι πολύ μεγάλο λάθος να το αφήνεις νηστικό όλη μέρα, όπως λανθασμένα μπορεί να κάνεις εσύ, για να φάει το βράδυ. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραγγείλεις το club sandwich με τις πατάτες τηγανιτές και κέτσαπ, γιατί φυσικά είναι πολύ ελκυστικό για το παιδί, αλλά πλούσιο σε θερμίδες και με πολλά κορεσμένα λιπαρά.

Μπορείς όμως να παραγγείλεις ένα τοστ (χωρίς πατάτες τηγανιτές ή πατατάκια) ή μια σαλάτα με τόνο ή κοτόπουλο ή ακόμα και 1 ντάκο. Μια άλλη επιλογή είναι να έχεις έτοιμο από σπίτι ένα σαντουϊτσάκι με τυρί και ντομάτα ή ένα κομμάτι σπιτική πίτα π.χ. τυρόπιτα, σπανακόπιτα.
παχυσαρκια7

Μη ξεχνάς το νερό!
Κάτι πολύ σημαντικό που δεν πρέπει να ξεχνάς ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι η ενυδάτωση του παιδιού. Να του δίνεις νερό κάθε μια ώρα κυρίως όταν η θερμοκρασία είναι αυξημένη και τα παιδιά πολύ δραστήρια.

Σωστή διατροφή όλο το χρόνο
Ακολούθησε μια υγιεινή διατροφή όλο το χρόνο!!! Να θυμάσαι ότι όταν εσύ ως γονιός εφαρμόζεις σωστές διατροφικές συνήθειες και δεν επιβραβεύεις ή τιμωρείς το παιδί σου με γλυκά και παγωτά, τότε και εκείνο θα μπορέσει να αναπτύξει ένα υγιές σώμα. Να είσαι παράδειγμα προς μίμηση για το παιδί σου!!

You may also like

Follow @keepupgr

This error message is only visible to WordPress admins

Error: The account for needs to be reconnected.
Due to recent Instagram platform changes this Instagram account needs to be reconnected in order to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Hot News

post-image
Beauty Μυστικά Ομορφιάς

Eίσαι αρχάρια στο βάψιμο φρυδιών: Δες τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για ombre βάψιμο

To να αποκτήσεις τέλεια σχηματισμένα και βαμμένα φρύδια δεν είναι εύκολη υπόθεση – ή τουλάχιστον αυτό πίστευα μέχρι πρόσφατα....
Διαβάστε Περισσότερα