Πώς να δυναμώσεις το μυαλό σου σε 24 ώρες

By

Θέλεις να τονώσεις τον εγκέφαλο και τη μνήμη σου; Διάβασε πώς θα το πετύχεις με απλούς τρόπους που μπορείς να εφαρμόσεις μέσα στο 24ωρο.

Πρωινό με ω-3

Πάρε το πρωινό σου όπως οι Σκανδιναβοί, που τρώνε κανονικότατα στο πρόγευμα – το κρύο που κάνει αυτή την εποχή άλλωστε, το επιτρέπει. Βάλε στο πιάτο σου  ω-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο σολομό, τα αυγά και τους σπόρους, όπως ο λιναρόσπορος και η κολοκύθα. Ο λόγος; Mπορούν να βελτιώσουν τη ροή αίματος στον εγκέφαλο, να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής, ενώ έχει φανεί από έρευνες ότι βελτιώνουν τη μνήμη και μάχονται την άνοια.

Στον δρόμο για τη δουλειά

Στο τρένο ή το λεωφορείο εκμεταλλεύσου το χρόνο για να παίξεις κάποιο παιχνίδι στο κινητό σου ή να λύσεις Sudoku. Οι ειδικοί τελευταία εξετάζουν το πως τα σταυρόλεξα και το Sudoku, μπορούν να επιβραδύνουν την απώλεια μνήμης. Όπως υποστηρίζουν, το μυαλό μας, όμως, όπως και οι μύες μας, επωφελούνται από την εξάσκηση μέσω των παιχνιδιών αυτού του τύπου. Η διαρκής εξάσκηση του εγκεφάλου τον κρατά σε εγρήγορση και αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση υγιών των συνάψεων μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων.

Με τα πόδια

Αν το γραφείο δεν είναι πολύ μακριά και μπορείς να περπατήσεις έστω και ένα μέρος της διαδρομής, κάντο. Το περπάτημα για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα θα συμβάλει στη βελτίωση της ροής του αίματος στον εγκέφαλό σου και θα σου προσφέρει μεγάλη πνευματική διαύγεια. Αυτής της μορφής η άσκηση βελτιώνει, επίσης, τη διάθεση και τον ύπνο σου, ενώ μειώνει το άγχος, παράγοντες που μπορεί συχνά να προκαλέσουν προβλήματα μνήμης.

Γεύμα με τραγανιστά λαχανικά

Επέλεξε φαγητά με λαχανικά όπως τα καρότα και οι αγκινάρες ή βότανα και μυρωδικά, όπως το θυμάρι ο μαϊντανός και η ρίγανη. Τα παραπάνω αποτελούν καλή πηγή λατεολίνης, ενός αντιοξειδωτικού φλαβονοειδούς που αποτελεί νευροπροστατευτικό παράγοντα. Μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να μειώσει τον νευροεκφυλισμό δηλαδή την προοδευτική απώλεια της δομής ή της λειτουργίας των νευρώνων με τελικό στάδιο την απώλειά τους και τη φλεγμονή. Τελευταία μελετούν την λατεολίνη και σε σχέση με την θεραπεία της άνοιας.

Βγες απο το γραφείο!

Αν μπορείς κάντο. Θα ωφεληθείς ακόμη και αν βγεις για να πάρεις έναν καφέ ή να πας μέχρι την τράπεζα.

Συνάντησε τους φίλους σου

Το απόγευμα δες ένα φίλο και απόφυγε να περάσεις όλο το βράδυ σου μπροστά στην τηλεόραση. Στο πλαίσιο μελέτης του 2015 από το Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης της Βόρειας Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο, οι ειδικοί παρακολούθησαν μια ομάδα εθελοντών άνω των 25 ετών.  Αυτό που διαπίστωσαν είναι ότι όσοι παρακολουθούσαν τηλεόραση για τέσσερις ή περισσότερες ώρες την ημέρα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να παρουσιάσουν μειωμένες γνωστικές ικανότητες στη μέση ηλικία.

Πριν κοιμηθείς…

Απενεργοποίησε ή μην χρησιμοποιήσεις το iPad, τον φορητό υπολογιστή ή το smartphone σου τουλάχιστον μία ώρα πριν πέσεις για ύπνο. Το μπλε φως από αυτές τις συσκευές μπορεί να ξυπνήσει τον εγκέφαλο σου ακριβώς την ώρα που θέλεις να χαλαρώσει για να κοιμηθείς. Μην ξεχνάς ότι ο ποιοτικός και επαρκής ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου.

You may also like

Follow @keepupgr

Hot News